Güncel » Yerel »

Muğla, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası'nın Programına Katılıyor

Muğla Büyükşehir Belediyesi, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası’nın Yeşil Şehirler Programı’na katılarak sürdürülebilir kentleşme alanında yeni bir dönem başlatacak.

Muğla, Yeşil Şehirler Programı'na dahil oluyor

Muğla Büyükşehir Belediyesi, Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) tarafından yürütülen Yeşil Şehirler Programı’na katılım sağlamak üzere önemli bir adım attı. Londra’da gerçekleştirilecek Belediye Başkanları Konferansı ve 2026 Yılı Toplantısı, 22-23 Haziran tarihlerinde EBRD Genel Merkezi’nde yapılacak. Bu konferansta, 'Geleceğe Yatırım, Herkes İçin Yeşil ve Dirençli Kentler İnşa Etmek' teması işlenecek ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras da burada bir konuşma yapacak. Muğla’nın EBRD Yeşil Şehirler Programı’na katılımına ilişkin mutabakat anlaşması, bu konferans sırasında imzalanacak.

Katılım Süreci Başladı

Muğla'nın programa katılım süreci, 6 Haziran 2024 tarihinde Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras’ın ev sahipliğinde Türkan Saylan Çağdaş Yaşam Merkezi’nde düzenlenen toplantıyla başlamıştır. Bu toplantıda, EBRD yetkilileriyle yapılan görüşmeler sonucunda Muğla’nın Yeşil Şehirler Programı’na katılımı konusunda ortak bir fikir birliğine varıldı.

Yeşil Şehir Eylem Planı Hazırlanacak

İmzalanacak mutabakat anlaşması çerçevesinde, Muğla’nın çevresel ve iklimle ilgili kentsel sorunlarının sistematik bir şekilde değerlendirilmesi, önceliklendirilmesi ve çözüm önerilerinin belirlenmesi hedefleniyor. EBRD'nin geliştirdiği metodoloji doğrultusunda oluşturulacak Yeşil Şehir Eylem Planı (YŞEP) ile Muğla’nın temel çevresel sorunları ve iklim riskleri tespit edilerek, öncelikli müdahale alanları belirlenecek. Ayrıca, yatırım ihtiyaçları tanımlanarak uzun vadeli sürdürülebilirlik hedeflerine yönelik bir yol haritası hazırlanacaktır.

Ortak Projeler Geliştirilecek

Bu mutabakat kapsamında, katı atık yönetimi, su ve atık su hizmetleri, kentsel ulaşım, kamu binalarında enerji verimliliği, bölgesel ısıtma ve soğutma sistemleri, yenilenebilir enerji yatırımları ile iklim değişikliği ile uyum ve dayanıklılık alanlarında projelerin geliştirilmesi planlanmaktadır.

Muğla Su Projesi Öncelikli Hedef

EBRD ve Muğla Büyükşehir Belediyesi tarafından programın öncelikli yatırımı olarak "Muğla Su Projesi" belirlenmiştir. Bu proje çerçevesinde Dalaman, Ortaca, Köyceğiz, Toparlar, Dalyan ve Sarıgerme bölgelerinde mevcut su iletim ve dağıtım hatlarının yenilenmesi planlanmaktadır. Ayrıca, DMA (İzole Alt Bölge) odalarının kurulması, sistemlerin SCADA altyapısına entegre edilmesi ve Topgözü Su Kaynağı'ndan yeni bir iletim hattının inşa edilmesi hedeflenmektedir. Bu yatırımla birlikte su kayıplarının azaltılması ve enerji verimliliğinin artırılması amaçlanmaktadır.

Finansman Desteği 62,9 Milyon Avro

EBRD tarafından sağlanan hibe desteği ile yürütülen fizibilite çalışmasının ardından Muğla Su Projesi’nin uygunluk kriterlerini karşıladığı belirtilmiştir. Bu kapsamda toplam 62,9 milyon avro tutarında bir kredi paketinin 10 milyon avro tutarındaki bölümünün, Clean Technology Fund (CTF) tarafından yüzde 1 faiz oranıyla finanse edilmesi öngörülmektedir.

Sürdürülebilir Gelecek İçin Güçlü İş Birliği

Bu mutabakat anlaşması ile Muğla Büyükşehir Belediyesi’nin EBRD Yeşil Şehirler Programı’na resmen katılımı sağlanırken, sürdürülebilir kentleşme, iklim değişikliğiyle mücadele ve çevresel performansın artırılmasına yönelik stratejik planlama ve yatırım geliştirme süreçlerinin güçlendirilmesi hedeflenmektedir. Muğla, bu iş birliği sayesinde uluslararası düzeyde çevreci ve dirençli kentler ağına dahil olarak geleceğin şehirleri arasında yer almayı planlamaktadır.

Başkan Aras: "Muğla’yı Geleceğin Yeşil ve Dirençli Kentleri Arasında Konumlandıracağız"

Kıyı Belediyeler Birliği ve Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, EBRD Yeşil Şehirler Programı’na katılımın Muğla’nın sürdürülebilir gelecek vizyonu açısından önemli bir dönüm noktası olduğunu vurgulayarak, "Muğla, doğal zenginlikleri koruyarak geleceğe taşıma sorumluluğunu üstlenen bir şehirdir. Yeşil Şehirler Programı’na dahil olmamız, çevreye duyarlı ve sürdürülebilir bir kent oluşturma hedeflerimiz açısından son derece değerli." şeklinde konuştu. Başkan Aras, "Muğla Su Projesi ile su kayıplarını azaltmayı, enerji verimliliğini artırmayı ve iklim değişikliğinin etkilerine karşı daha dirençli bir altyapı oluşturmayı hedefliyoruz." diyerek, Muğla’nın geleceği için kararlılıkla çalışacaklarını belirtti.


Daha fazlası ve daha hızlı bilgi için sizde;
Facebook'ta @mersihnaber 'i
Instagram'da @mersinhaber 'i veya
Twitter'da @mersinhaber 'i takip edebilirsiniz.
İlk olarak anlık gelişmeleri sosyal medya hesaplarımızdan paylaşıyoruz.. Dilerseniz sosyal medya hesapları üzerinden sizlerde bir olayı ihbar edebilir veya bir gelişmeden bizleri haberdar edebilirsiniz.