Adana Kozan'daki Meslek Lisesi Öğrencileri, Sıfır Atık Projesi ile Çevreye Katkıda Bulunuyor.
Adana'nın Kozan ilçesindeki meslek lisesi öğrencileri, topladıkları atıkları geri dönüştürerek hem çevreye katkı sağlıyor hem de mesleki becerilerini geliştirme fırsatı buluyorlar. Öğrenciler, kendi geliştirdikleri öğütücü makine ile plastik ve kağıt atıkları değerlendirme projesine imza attı.
Bilgi: Instagram'da @mersinhaber'i takip ederek anlık gelişmelerden daha hızlı haberdar olabilirsiniz.
Kozan Şehit Ardacan Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğrencileri, sıfır atık bilincini artırmak amacıyla dikkat çekici bir projeye imza attı. Yıl sonu yaklaşırken, sınıflarda ve okul çevresinde biriken atıkları değerlendirmek isteyen öğrenciler, bölümler arası iş birliği yaparak kendi öğütücü makinelerini üretti. Öğrencilerin tasarladığı makine, plastik ve kağıt atıkları geri dönüşüm sürecine kazandırmayı amaçlıyor.
Bilgisayar Makine Teknolojisi, Metal Teknolojisi ve Elektrik Elektronik Teknolojisi alanlarında eğitim gören öğrenciler, geliştirdikleri sistemle atıkları parçalayarak yeniden üretim aşamasına hazırlıyor. Bu süreçte, atıklar önce küçük parçalara ayrılıyor, ardından farklı üretim aşamalarında kullanılabilecek hale getiriliyor. Proje sayesinde öğrenciler, okulda aldıkları teorik bilgileri uygulama fırsatı bulurken, çevre bilincine de katkıda bulunmuş oluyorlar.
Okul Müdürü Bünyamin Akbulut, öğrencilerin farklı bölümlerdeki bilgi ve becerilerini bir araya getirerek önemli bir çalışma ortaya koyduklarını vurguladı ve projede emeği geçen öğretmenler ile öğrencileri tebrik etti.
Projenin Amacı
Bilgisayar Makine Teknolojisi Öğretmeni Mehmet Akyar, projenin Sıfır Atık Projesi’ne destek vermek amacıyla hazırlandığını belirtti. Öğrencilere sanayi ortamında atıkların nasıl geri dönüştürülebileceğini göstermek amacıyla bir öğütücü geliştirdiklerini ifade eden Akyar, "Makinenin tüm aşamalarını öğrencilerimizle birlikte yaptık. Kağıt ve plastik malzemeleri geri dönüştürebilecek bir sistem oluşturduk. Asıl amacımız, öğrencilerimize sıfır atık farkındalığını kazandırmak" dedi.
Öğrencilerin Görüşleri
Projede görev alan öğrencilerden Enes İpek, çalışmanın kendileri için önemli bir deneyim olduğunu ifade etti. "Öğretmenlerimiz sayesinde biz de sıfır atık projesine destek verdik. Okulumuzda farklı alanlarda eğitim alarak geleceğimiz için meslek sahibi oluyoruz. Kağıt ve plastik atıkları dönüştürüyoruz" diye konuştu. Diğer bir öğrenci Berat Çolakoğlu ise çevreye katkı sağlamaktan mutluluk duyduklarını belirterek, "Sınıflardan topladığımız kağıt ve plastik atıkları dönüştürüyoruz. Küresel ısınmanın azaltılmasına bizim de katkımız olmasını istiyoruz" şeklinde düşüncelerini aktardı.