Yıldırım Bursa'da Ulaşımı Rahatlatmak İçin Yol Çalışmalarına Devam Ediyor
Yıldırım Belediyesi, Bursa'da ulaşımı daha konforlu hale getirmek amacıyla yol yenileme çalışmalarına hız verdi. 2026 yılı hedefleri doğrultusunda asfalt serimi, parke döşemesi ve yeni imar yolları açarak, ilçedeki ulaşım ağını güçlendirmeyi amaçlıyor.
Yıldırım Belediyesi, Bursa'nın kentsel dönüşüm projeleri ile birlikte ulaşım ağını da geliştirmeye odaklanmış durumda. 2025 yılında 18 bin 420 ton asfalt serimi gerçekleştiren belediye, 2026 yılı asfalt sezonuna hızla giriş yaptı. İlk beş ayda 4 bin 985 ton asfalt serimi gerçekleştirilirken, 16 bin 245 metrekare parke ve 7 bin 700 metre bordür döşemesi yapıldı. Ayrıca, ulaşımı kolaylaştırmak amacıyla son beş ayda bin 135 metre yeni imar yolu açıldı.
Bütüncül Yaklaşım Hedefi
Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, ulaşımın şehirlerin yaşanabilirlik açısından önemli bir parametre olduğunu vurgulayarak, "Kentsel dönüşüm alanında Bursa'da olduğu kadar Türkiye genelinde de örnek gösterilen bir kurum haline geldik. Bu başarı, kentsel dönüşümü bütüncül bir bakış açısıyla ele almamızdan kaynaklanıyor. Biz sadece binaları değil, yeni ulaşım yollarını, sosyal tesisleri, yeşil alanları ve kütüphaneleri de dönüştürüyoruz" dedi.
Ulaşımda Yeni Dönem
Başkan Yılmaz, Yıldırım'ın yüzölçümü ve nüfusunun dengesizliğine dikkat çekerek, bu durumun çeşitli alanlardaki çalışmaları zorlaştırdığını ifade etti. "Göreve başladığımızda bu gerçekleri ayrıntılı bir şekilde analiz ettik. Yıldırım, modern konutlar kadar gelişmiş bir ulaşım ağına da ihtiyaç duyuyor. Bu bilinçle, görev süremiz boyunca 185 bin metrekare yeni imar yolu açtık, 340 bin ton asfalt serimi yaptık, 100 bin metre bordür döşedik ve 295 bin metrekare parke çalışması gerçekleştirdik. Yaz sezonu ile birlikte ulaşım projelerimize hız verdik ve hemşehrilerimizin yaşam kalitesini artırmak için çalışmalarımıza devam edeceğiz" şeklinde konuştu.