Denizli Büyükşehir Belediyesi, Genç Dostu Kent: İyi Yönetişim Teşvik Ödülü ile ödüllendirildi.
Denizli Büyükşehir Belediyesi, gençlerin ihtiyaçlarını önceliklendiren çalışmaları sayesinde "Genç Dostu Kent: İyi Yönetişim Teşvik Ödülü"ne layık görüldü. Ödül, Türkiye Belediyeler Birliği'nin ev sahipliğinde düzenlenen zirvede takdim edildi.
Türkiye’nin genç dostu şehirlerinin bir araya geldiği "I. Genç Dostu Kentler Yönetişim Zirvesi"nde, Denizli Büyükşehir Belediyesi ödül aldı. Gençlik Servisleri Merkezi Derneği (GSM) ve Türkiye Avrupa Vakfı (TAV) tarafından gerçekleştirilen ve Avrupa Birliği tarafından desteklenen "Anlamlı ve Kapsayıcı Gençlik Katılımının Geliştirilmesi (Akran)" projesi çerçevesinde yapılan araştırmanın sonuçları açıklandı. Bu araştırmada, Denizli Büyükşehir Belediyesi'nin iyi yönetişim uygulamaları, kendisine ödül kazandıran unsurlar arasında yer aldı. Ödül törenine, sivil toplum kuruluşu temsilcileri, ödül alan belediyelerin başkanları ve yöneticileri ile Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu ve Türkiye Belediyeler Birliği yetkilileri katıldı. Denizli Büyükşehir Belediyesi'ni temsilen, Gençlik Hizmetleri Şube Müdür Vekili Ümit Öztürk ve Gençlik Hizmetleri Birim Sorumlusu Bilge Naz Sak törende hazır bulundu.
Gençlerin Katılımı Önemli Bir Unsur
Denizli Büyükşehir Belediyesi'nin ödül almasının arkasında, gençlerin karar alma süreçlerine doğrudan katılımını esas alan çalışmalar yatıyor. Gençlerin yalnızca fikirlerini beyan etmekle kalmayıp, projeleri tasarlayan ve uygulayan aktörler olarak sürece dahil edilmesi, dikkat çeken unsurlar arasında yer aldı. Ayrıca, akran ve deneyimsel öğrenme modelleri ile desteklenen projeler de bu başarıda önemli rol oynadı. Kapsayıcılık ve fırsat eşitliği ilkesi doğrultusunda, lise öğrencilerinden üniversite mezunlarına kadar tüm gençlere eğitim, çevre, kariyer ve kişisel gelişim alanlarında eşit fırsatlar sunulması da değerlendirmede öne çıkan başlıklardandı. Bunun yanı sıra, yürütülen projelerde şeffaflık ilkesine bağlı kalınması, gençlerden alınan geri bildirimlerin yerel politikalara yansıtılması ve gençlik meclisi gibi katılımcı mekanizmaların aktif olarak işletilmesi, belediyenin iyi yönetişim alanındaki başarısını pekiştirdi.