Bursa'da Göz Hastalıkları Uzmanı, Kalitesiz Güneş Gözlüklerinin Zararlarına Dikkat Çekti
Bursa'da güneş gözlüğü kullanımı artarken, uzmanlar kalitesiz gözlüklerin göz sağlığına zarar verdiğini belirtiyor. Göz Hastalıkları Uzmanı Op. Dr. Ömer Faruk Tabar, estetik amaçlı üretilen gözlüklerin seçiminde göz sağlığının ön planda tutulması gerektiğini vurguladı. Kalitesiz gözlüklerin kullanılması uzun vadede ciddi sorunlara yol açabiliyor.
Güneş gözlüğü kullanımı, yaz aylarının gelmesiyle birlikte artış gösterdi. Ancak uzmanlar, ucuza alınan ve kalitesiz malzemeden üretilen güneş gözlüklerinin göze ciddi zararlar verebileceği konusunda halkı uyarıyor. Özel Medicana Bursa Hastanesi Göz Hastalıkları Uzmanı Op. Dr. Ömer Faruk Tabar, özellikle estetik amaçlarla üretilen ve hangi malzemeden yapıldığı bilinmeyen sahte gözlüklerin, göz sağlığını olumsuz etkileyebildiğini ifade etti. Tabar, bu tür gözlüklerin kullanılmaması gerektiğini belirterek, göz sağlığı açısından kaliteli ürünlerin tercih edilmesinin önemine dikkat çekti.
Op. Dr. Tabar, uygun güneş gözlüğü seçilmemesinin uzun dönemde ciddi sağlık sorunlarına yol açabileceğini vurguladı. Ozon tabakasının incelmesi sonucunda zararlı ultraviyole ışınlarının göze zarar verebileceğini belirten Tabar, "Koyu renkli camlar, gözbebeğini büyütür ve eğer ultraviyole ışınlarını kesmezse göze daha fazla zarar verebilir" dedi. Göz sağlığı açısından güneş gözlüğü kullanımının bir zorunluluk olduğunu ifade eden Tabar, güneş ışınlarının katarakt oluşumuna etkisi konusunda da uyarılarda bulundu. Özellikle güneş ışığına uzun süre maruz kalan kişilerin güneş gözlüğü kullanmayı ihmal etmemeleri gerektiğini vurguladı.
Güneş gözlüğü kullanma alışkanlığı kazanmayan bireylerin katarakt olma ihtimalinin yüksek olduğunu belirten Tabar, "Güneş ışınları 60-70 yaşında ortaya çıkan kataraktın, güneş gözlüğü kullanmayanlarda 40’lı yaşlarda oluşmasına neden olabiliyor" şeklinde konuştu. Uzman, güneş gözlüklerinin göz sağlığını koruma aracı olarak değerlendirilmesi gerektiğini hatırlatarak, halkı dikkatli olmaya çağırdı.