Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi'nde genç doktorlar mezuniyetlerini kutladı.
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi (BEUN), 2025-2026 Akademik Yılı Tıp Fakültesi mezuniyet töreninde genç hekimler, aileleri ve akademisyenlerinin katılımıyla meslek hayatlarına ilk adımlarını attı. Törende duygu dolu anlar yaşandı.
Mezuniyet töreni, Zonguldak'ın Sezai Karakoç Kültür Merkezinde gerçekleştirildi. Törene; BEUN Rektörü Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Servet Karasu ve Prof. Dr. Bekir Hakan Bakkal, Genel Sekreter Prof. Dr. Zehra Safi Öz, senato üyeleri, akademik ve idari personel, öğrenciler ve aileleri katıldı.
Program, saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başladı. Ardından Tıp Fakültesi birincisi Perihan Ecem Çıtlak, mezun öğrenciler adına bir konuşma yaptı. Çıtlak, altı yıl boyunca sadece tıbbi bilgi edinmediklerini, hekimliğin insana dokunmanın anlamını da kendilerine öğrettiğini vurguladı. Ayrıca, hekimliğin yalnızca tedavi etmek değil, aynı zamanda insanları anlamak ve onlara yardımcı olmak olduğunu belirtti. Çıtlak, Cumhuriyetin genç hekimleri olarak etik değerlere bağlı kalacaklarının sözünü verdi ve bu süreçte destek olan akademisyenlere ve ailelerine teşekkür etti.
Akademik Gelişim ve Eğitim Kalitesi
Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Hande Aydemir, mezuniyetin ardından yaptığı konuşmada, fakültenin akademik gelişimi ve eğitim kalitesi hakkında bilgiler verdi. Aydemir, mezunların üniversitenin gururu olduğunu ifade ederek, fakültenin eğitim altyapısının güçlü olduğunu ve başarılı hekimler yetiştirmeye devam ettiklerini açıkladı. Ayrıca, Rektör Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer’e fakültenin gelişimine katkılarından dolayı teşekkür etti.
Rektör Özölçer'den Mesajlar
Rektör Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, günün anlam ve önemine yönelik yaptığı konuşmada, BEUN’un köklü geçmişine ve sağlık alanındaki başarılarına dikkat çekti. Tıp Fakültesinin eğitim kalitesinin TEPDAD tarafından akredite edildiğini belirten Özölçer, mezun olan genç hekimlerin önemli bir sorumluluk üstlendiğini vurguladı. Ayrıca, sağlık alanındaki yatırımların devam ettiğini ifade etti.
Karadeniz’in sağlık üssü olma hedefiyle önemli çalışmalar yürüttüklerini belirten Özölçer, mezun öğrencilere, "Yeni bir hayat yolculuğu başlıyor. Bu süreçte zorluklarla karşılaşacaksınız; ancak sabrınızı ve inancınızı koruyun," dedi. Hekimlik mesleğinin insan hayatına dokunmak olduğunu hatırlatarak başarılar diledi.
Başarıların Hatırlanması
Törenin sonunda, birincilikle mezun olan Perihan Ecem Çıtlak, adının yer aldığı plakayı yaş kütüğüne çakarak başarısını kayıt altına aldı. Ayrıca, mezuniyet programında başarılı olan diğer öğrenciler Gizem Yağmur Ünal ve Furkan Akbaş’a da belgeleri verildi. Öğrencilere temsili diplomaları takdim edildi.
Meslek Andı ve Kep Atma Töreni
Genç doktorlar, meslek andını okuyarak etik ilkelerine bağlı kalacaklarına dair söz verdiler. Salondaki aileler ve akademisyenler, bu anları gururla izledi. Mezuniyetin en coşkulu anı ise geleneksel kep atma seremonisi oldu. Altı yıllık eğitim hayatını tamamlayan genç hekimler, keplerini fırlatarak yeni hayatlarına ilk adımlarını attı. Duygu dolu anlar, salonda alkışlarla karşılandı.
Mezuniyet töreni, hatıra fotoğraflarının çekilmesiyle sona erdi. Duygu, gurur ve umut dolu anlar, yeni bir başlangıcın habercisi oldu.