Güney Kore'de Gece Saatlerinde Bir Kuzey Koreli Asker İltica Etti
Güney Kore, bir Kuzey Kore askerinin gece saatlerinde sınırı geçerek iltica ettiğini duyurdu.
Güney Kore Genelkurmay Başkanlığı, bu gece saatlerinde bir Kuzey Kore askerinin, sınır hattını aşarak ülkeye iltica ettiğini açıkladı. Açıklamada, "Ordu, gece saatlerinde orta cephe hattında bir Kuzey Kore askerini güvenli bir şekilde kontrol altına aldı. Olayın detayları ilgili makamlar tarafından araştırılmaktadır" denildi. Yetkililer, askerin Güney Kore’ye iltica etme arzusunu dile getirdiğini belirtti.
Bu olay, geçen yıl haziran ayından itibaren Kuzey Kore'den Güney Kore’ye gerçekleşen dördüncü iltica olma özelliğini taşıyor. Geçen yıl ekim ayında bir Kuzey Koreli astsubay, ardından temmuz ayında iki sivil, sınır hattını geçerek Güney Kore’ye kaçmıştı.