Karabük'te Kahverengi Kokarca İle Mücadelede Samuray Arıcıkları Salındı
Karabük'te, tarım alanlarında büyük zararlar veren kahverengi kokarca ile mücadele için samuray arıcıkları doğaya bırakıldı. Bu biyolojik mücadele yöntemi, zararlının doğal düşmanlarını artırarak tarımsal üretimi korumayı hedefliyor.
Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından yürütülen "Ülkesel Entegre Mücadele Yönetimi Projesi" çerçevesinde, Karabük İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile Ankara Zirai Mücadele Merkez Araştırma Enstitüsü ekipleri ortak bir çalışma gerçekleştirdi. Bu kapsamda, kahverengi kokarca zararlısının etkilerinin azaltılması amacıyla samuray arıcıkları belirlenen alanlara salındı.
Çalışmaya, İl Tarım ve Orman Müdürü Yasin Önder ve Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürü İsmail Özarslan'ın yanı sıra, il ve ilçe müdürlüklerinde görevli teknik personel de katıldı. Samuray arıcıkları, kahverengi kokarcanın doğal düşmanları olarak biliniyor ve çevre dostu bir mücadele yöntemi olarak öne çıkıyor.
Yapılan açıklamada, biyolojik mücadele çalışmalarının tarımsal üretim üzerindeki olumlu etkileri, kimyasal mücadele ihtiyacını azaltması ve çevrenin korunması açısından büyük önem taşıdığı vurgulandı. Kahverengi kokarca ile mücadele faaliyetlerinin ilerleyen dönemlerde de devam edeceği belirtildi.