Sağlık »

İstanbul'da Novo Nordisk ve TÜSEB, klinik araştırmalar için iş birliği protokolü imzaladı.

Novo Nordisk Türkiye ve Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı (TÜSEB), Türkiye’nin uluslararası klinik araştırma alanındaki konumunu güçlendirmek amacıyla önemli bir iş birliği protokolüne imza attı. Bu iş birliği ile Türkiye’nin küresel klinik araştırmalar alanındaki bilimsel üretimi ve görünürlüğü artırılması hedefleniyor.

Türkiye’de 30 yıl boyunca faaliyet gösteren Novo Nordisk, diyabet, obezite ve nadir hastalıklar gibi konularda global birikimi ile Türkiye'nin araştırma ekosistemine katkı sağlıyor. Türkiye, şirketin küresel klinik araştırma projelerinde stratejik bir rol üstleniyor. Son beş yıl içinde Türkiye’de yaklaşık 700 hekimin ve 2 bin 100’den fazla hastanın yer aldığı 34 klinik araştırma yürütüldü. 2024 yılında ise klinik araştırma yatırımları, bir önceki yıla göre iki katına çıkması bekleniyor. İstanbul'daki Bölgesel Klinik Araştırma Merkezi, Türkiye’nin yanı sıra Cezayir, Fas, Lübnan, Mısır, Umman ve Suudi Arabistan’daki çalışmaları koordine ederek bölgenin bilimsel kapasitesinin gelişimine katkıda bulunuyor.

Klinik araştırmalar alanında gerçekleştirdiği projelerle kapasiteleri artırmaya yönelik adımlar atan Novo Nordisk, TÜSEB ile iş birliği yaparak Türkiye’nin araştırma ekosistemine sunduğu katkıyı büyütmeye devam ediyor. Taraflar arasındaki iş birliği protokolü, Ankara'da düzenlenen bir imza töreni ile hayata geçirildi.

Törene TÜSEB Başkanı Prof. Dr. Ümit Kervan, Novo Nordisk Türkiye Genel Müdürü Bike Başaklar ve Kıdemli Medikal Direktör Dr. Ömer Buğra Bahadır katılım gösterdi.

Sağlık Modeline Katkı

TÜSEB Başkanı Prof. Dr. Ümit Kervan, törende yaptığı konuşmada, "TÜSEB olarak, ülkemizin sağlık teknolojileri ve bilimsel AR-GE alanındaki potansiyelini en üst seviyeye çıkarmayı misyon olarak görüyoruz. Üreten Sağlık vizyonumuz doğrultusunda Türkiye'yi hem yenilikçi tedaviler hem de uluslararası düzeyde bilimsel bilgi üreten bir merkez haline getirmeyi hedefliyoruz. Novo Nordisk ile imzaladığımız bu iş birliği protokolü, klinik araştırma ekosistemimizi uluslararası standartlarda güçlendirmek adına kıymetli bir adımdır. Bu ortaklık, araştırmacılarımızın global ağlara entegrasyonunu hızlandırmayı ve ülkemizin bu alandaki rekabetçi gücünü artırmayı amaçlıyor." ifadelerini kullandı.

Yenilikçi Tedavilere Erişim

Novo Nordisk Türkiye Genel Müdürü Bike Başaklar, iş birliğine dair, "Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı ile imzaladığımız bu iş birliği, ülkemizin klinik araştırma ekosistemine duyduğumuz güvenin somut bir yansımasıdır. Şirket olarak dünyada 100, Türkiye’de ise 30 yıldır bilimsel bilginin paylaşılması ve araştırma kapasitesinin güçlendirilmesi bizim için stratejik bir öncelik. Bu protokolle hem hekimlerimizin bilgi birikimine katkı sağlamayı hem de hastaların yenilikçi tedavilere erişimini hızlandırmayı hedefliyoruz. İstanbul’daki Bölgesel Klinik Araştırma Merkezi’miz aracılığıyla toplam yedi ülkedeki çalışmaları koordine ederek Türkiye’nin bilimsel kapasitesini ve bölgesel liderliğini daha da güçlendirmeyi amaçlıyoruz." dedi.

Klinik Araştırma Altyapısı

Novo Nordisk Türkiye Kıdemli Medikal Direktörü Dr. Ömer Buğra Bahadır ise, "Bu iş birliği, klinik araştırma süreçlerinin daha etkin ve sürdürülebilir bir yapıya kavuşması açısından önemli bir adım. TÜSEB ile birlikte yürüteceğimiz çalışmalar ve eğitimler, araştırmacılarımızın uluslararası standartlarda bilgi ve deneyim paylaşımına katkı sağlayacak. Hedefimiz, Türkiye’deki klinik araştırma altyapısını güçlendirirken hastalarımıza daha hızlı ve güvenilir şekilde bilimsel gelişmeleri ulaştırmaktır." şeklinde konuştu.


Daha fazlası ve daha hızlı bilgi için sizde;
Facebook'ta @mersihnaber 'i
Instagram'da @mersinhaber 'i veya
Twitter'da @mersinhaber 'i takip edebilirsiniz.
İlk olarak anlık gelişmeleri sosyal medya hesaplarımızdan paylaşıyoruz.. Dilerseniz sosyal medya hesapları üzerinden sizlerde bir olayı ihbar edebilir veya bir gelişmeden bizleri haberdar edebilirsiniz.