Manisa Alaşehir'de Sağlık Elçileri ile Sağlık Bilinci Seferberliği Başlatıldı
Manisa'nın Alaşehir ilçesinde sağlık elçileriyle sağlık bilinci seferberliği başlatıldı. Amaç, koruyucu sağlık hizmetlerinden daha fazla vatandaşın faydalanmasını sağlamak.
Manisa'nın Alaşehir ilçesinde İlçe Sağlık Müdürlüğü tarafından sağlık bilincini artırmak amacıyla bir seferberlik başlatıldı. Bu kapsamda, Sağlıklı Hayat Merkezlerinin tanıtımı ve koruyucu sağlık hizmetlerinin daha geniş kitlelere ulaşması için toplumla en fazla temas halinde bulunan muhtarlar, öğretmenler, imamlar, Kur’an kursu öğreticileri, taksiciler, servis şoförleri ve kuaförlerle bir araya gelindi. Toplantılarda, Sağlıklı Hayat Merkezlerinin sunduğu ücretsiz hizmetler hakkında bilgilendirmeler yapıldı.
Yürütülen çalışmanın ana hedeflerinden biri, toplumla birebir iletişim halinde olan meslek gruplarının "Sağlık Elçisi" olarak görev almasını sağlamak. Bu sayede sağlıklı yaşam alışkanlıklarının yaygınlaştırılması ve vatandaşların koruyucu sağlık hizmetlerine erişiminin artırılması amaçlanıyor.
Alaşehir İlçe Sağlık Müdürlüğü bünyesindeki Sağlıklı Hayat Merkezi’nde, vatandaşlara diyetisyenlik, psikososyal destek, fizyoterapi ve çocuk gelişimi alanlarında ücretsiz danışmanlık hizmetleri sunuluyor. Merkezde ayrıca tütün ve bağımlılık yapıcı maddelerle mücadele, obezitenin önlenmesi, sağlıklı beslenme, fiziksel aktivitenin artırılması, ruh sağlığının korunması ve kanser taramaları gibi çalışmalara yer veriliyor.
Çalışmanın önemine dikkat çeken Alaşehir İlçe Sağlık Müdürü Uzman Dr. Fatma Seven, toplumla en çok iletişim kuran muhtarlar, öğretmenler, din görevlileri, şoförler ve esnafla iş birliği yaparak, Alaşehir’de sağlık bilinci hareketini başlatacaklarını ifade etti. Yerel kurumların ve meslek odalarının desteğiyle sağlıklı yaşamın sırlarının her kapıya ulaştırılmasının hedeflendiğini belirtti. Bu iş birliği modeliyle ilçedeki her bireyin sağlık okuryazarlığını artırmayı, Sağlıklı Hayat Merkezi’nin uzman kadrosundan en üst düzeyde faydalanmayı ve toplumun yaşam kalitesini yükseltmeyi amaçladıklarını vurguladı.
Fatma Seven, ayrıca toplumda sağlık bilincinin yaygınlaştırılması, vatandaşların Sağlıklı Hayat Merkezlerinde sunulan hizmetlerden haberdar olmasını sağlamak ve daha fazla kişinin bu hizmetlerden yararlanması için katkı sunmayı hedeflediklerini dile getirdi.
Alaşehir İlçe Sağlık Müdürlüğü, Sağlık Bakanlığı'na bağlı olarak ilçede birinci basamak sağlık hizmetlerinin koordinasyonunu sağlarken, koruyucu sağlık hizmetlerini yaygınlaştırmaya ve halk sağlığını geliştirmeye yönelik çalışmalarını sürdürüyor.
Sağlıklı Hayat Merkezi'nden hizmet almak isteyen vatandaşların aile hekimleri, MHRS, ALO 182 ya da doğrudan merkeze başvurarak randevu oluşturabilecekleri bildirildi.