Sağlık »

Aydın'da Şehir Hastanesi'nde İlk DSA İşlemi Gerçekleştirildi ve Önemli Bir Aşama Kaydedildi.

Aydın Şehir Hastanesi'nde gerçekleştirilen ilk Dijital Subtraksiyon Anjiyografi (DSA) işlemi ile beyin damar hastalıklarının tanı ve tedavisinde önemli bir adım atıldı.

Aydın Şehir Hastanesi'nde ilk kez uygulanan DSA işlemi, Op. Dr. Melih Çetiner, Op. Dr. Arda Topçam ve Op. Dr. Osman Berber tarafından başarıyla gerçekleştirildi. Bu yöntem, halk arasında "ileri düzey damar anjiyosu" olarak bilinir ve beyin ile boyun damarlarının ayrıntılı şekilde görüntülenmesini sağlıyor. Uzmanlar, DSA yöntemiyle anevrizma, damar tıkanıklıkları, damar yumakları (AVM) ve felç gibi hayati risk taşıyan birçok damar hastalığını erken ve net bir şekilde tespit etmenin mümkün olduğunu belirtiyor. İşlem sırasında, kasık veya el bileğinden ince bir kateter ile damara girilerek, verilen kontrast madde sayesinde damar yapıları yüksek çözünürlükte görüntüleniyor.

Yetkililer, ani ve şiddetli baş ağrısı, konuşma bozukluğu, bilinç değişikliği ve felç gibi durumların beyin damar hastalıklarının hayati risk taşıdığını vurgulayarak, erken tanının önemini ifade ettiler. Aydın Şehir Hastanesi'nde gerçekleştirilen ilk DSA işlemi ile birlikte, bölgedeki hastaların ileri merkezlere sevk edilmeden kendi şehirlerinde tanı ve tedavi hizmetlerine ulaşabilmeleri hedefleniyor.

İşlemi gerçekleştiren hekimler, modern tıbbın sunduğu girişimsel yöntemleri bölge halkıyla buluşturmaya devam edeceklerini belirttiler. Bu gelişme, Aydın'daki sağlık hizmetlerinin kalitesini artırmayı ve hastaların daha hızlı bir şekilde tedavi olabilmelerini sağlamayı amaçlıyor.


Daha fazlası ve daha hızlı bilgi için sizde;
Facebook'ta @mersihnaber 'i
Instagram'da @mersinhaber 'i veya
Twitter'da @mersinhaber 'i takip edebilirsiniz.
İlk olarak anlık gelişmeleri sosyal medya hesaplarımızdan paylaşıyoruz.. Dilerseniz sosyal medya hesapları üzerinden sizlerde bir olayı ihbar edebilir veya bir gelişmeden bizleri haberdar edebilirsiniz.