Siyaset »

Trabzon'daki Sümela Manastırı, Bakım Çalışmalarının İlk Etabı Tamamlandı

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Sümela Manastırı’nın bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabının tamamlandığını, manastırın yeniden ziyaretçilere açıldığını duyurdu.

Kültür ve Turizm Bakanlığı, Trabzon'da bulunan Sümela Manastırı'nda ziyaretçilerin güvenliğini artırmak ve kültürel mirası korumak amacıyla yürüttüğü bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabını başarıyla tamamladı. Bakan Ersoy, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, "Sümela Manastırı’nı ziyaretçilerimizin güvenliği ve kültürel mirasımızın korunması amacıyla yürüttüğümüz çalışmaların ilk etabını tamamlayarak, yeniden ziyaretçilerimizle buluşturduk" ifadelerini kullandı. Çalışmalar kapsamında, bilimsel veriler ve uzman görüşleri doğrultusunda kaya yüzey temizliği, koruyucu uygulamalar ve çevre düzenlemeleri gerçekleştirildi. Böylece Sümela Manastırı, ziyaretçilere yeniden açıldı. Kapsamlı restorasyon çalışmaları ise planlandığı gibi devam edecek.

Güvenlik ve Koruma Önlemleri

Sümela Manastırı’nda gerçekleştirilen çalışmalarda, manastırın iç ve dış avlularında yer alan erişimi güç yamaçlarda uzman dağcı ekipler tarafından kapsamlı kaya yüzey temizliği yapıldı. Dış avluda 6 bin 350 metrekare, iç avluda ise bin 225 metrekarelik alanda yapılan temizlik işlemleriyle potansiyel riskler bertaraf edildi. Ayrıca, iç avluda ters tavan niteliğindeki bölgedeki küçük kaya düşmelerine karşı 935 metrekarelik alanda ince tel uygulaması gerçekleştirildi. Bu sayede, ziyaretçilerin güvenliğini artırmaya yönelik koruyucu önlemler güçlendirildi. Yürüyüş yolları ile avlu zeminindeki kayrak taşlarında oluşan kırılma ve kopmalar da onarıldı. Manastır girişindeki gişe binasının çatı kiremitleri yenilenerek, yapının güvenliği ve estetik bütünlüğü korundu.

Gelecek İçin Sorumluluk

Bakan Ersoy, Sümela Manastırı'nın korunması ve ziyaretçilerin en güvenli şartlarda ağırlanması için kararlılıkla çalışmaya devam edeceklerini belirtti. "Doğanın ve tarihin iç içe geçtiği bu eşsiz miras alanını, hem doğal dokusunu hem de tarihi değerini koruyarak geleceğe taşımayı sürdüreceğiz" dedi. Çalışmaların, koruma ve ziyaret dengesini esas alan bir anlayışla gerçekleştirildiği vurgulandı. Sümela Manastırı'nın yeniden ziyarete açılması ile birlikte, yerli ve yabancı turistlerin bu tarihi mekânı güvenli bir şekilde keşfetmeleri sağlanmış oldu.


Daha fazlası ve daha hızlı bilgi için sizde;
Facebook'ta @mersihnaber 'i
Instagram'da @mersinhaber 'i veya
Twitter'da @mersinhaber 'i takip edebilirsiniz.
İlk olarak anlık gelişmeleri sosyal medya hesaplarımızdan paylaşıyoruz.. Dilerseniz sosyal medya hesapları üzerinden sizlerde bir olayı ihbar edebilir veya bir gelişmeden bizleri haberdar edebilirsiniz.