Marmaris’te Genç İklim Elçileri Programı, çevre bilincini artırmayı amaçlıyor.
Marmaris'te, SEAMAR Projesi kapsamında başlatılan Genç İklim Elçileri Programı, gençlerin iklim değişikliği ve deniz ekosistemleri hakkında bilinçlenmesine katkı sağlayacak. Gençler, çevresel geleceğe yönelik aktif çalışmalar yaparak yerel sorunlara çözüm üretecek.
Bilgi: Instagram'da @mersinhaber'i takip ederek anlık gelişmelerden daha hızlı haberdar olabilirsiniz.
Marmaris Belediyesi'nin koordinatörlüğünde, Akdeniz Koruma Derneği ve Kalkınma ve Geleceğe Etki Derneği işbirliğiyle gerçekleştirilen SEAMAR Projesi, Marmaris’te Deniz Ekosisteminin İyileştirilmesi ve İklim Dayanıklılığının Artırılması hedefiyle hayata geçirildi. Proje, Avrupa Birliği tarafından eş finansmanla desteklenirken, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı İklim Değişikliği Başkanlığı'nın da katkıları bulunuyor.
Bu program, Marmaris’in kıyı ve deniz ekosistemlerinin korunması, iklim değişikliğine uyum sağlanması ve çevresel yönetim süreçlerine toplum katılımının artırılması amacı güdüyor. Gençler, burada iklim değişikliği, deniz ekosistemleri ve yerel çevre politikaları hakkında bilgi edinirken, deniz çayırlarının korunması için farkındalık çalışmaları gerçekleştirecekler.
Katılımcılar ayrıca, grup çalışmaları ve etkileşimli oturumlar aracılığıyla çevresel sorunlara yönelik çözüm önerileri geliştirme fırsatı bulacaklar. Sürdürülebilir bir gençlik ağı oluşturmayı hedefleyen bu program, sadece bir etkinlik olarak değil, proje süresince devam eden bir katılım süreci olarak tasarlandı.
İlk oturum sonrasında, saha gözlemleri, çevre ve iklim temalı atölyeler, mentorluk çalışmaları ve gençlerin kendi projelerini geliştirebilecekleri uygulamalar gerçekleştirilecek. Marmaris Belediye Başkanı Acar Ünlü, gençlerin görüş ve önerilerinin proje faaliyetlerine katkıda bulunması hedeflenerek, çevre ve iklim alanında aktif rol üstlenen bir gençlik ağı oluşturulmasının amaçlandığını belirtti. Başkan Ünlü, katılımcı gençlere teşekkür ederek başarılar diledi.