Ekonomi »

Gaziantep'te Gerçekleşen Dijital Dönüşüm Programı Toplantısında Hedefler Belirlendi

Gaziantep'te düzenlenen Dijital Dönüşüm Programı Tanıtım Toplantısı'nda, sanayi ve teknoloji alanında hedefler açıklandı. Toplantıya çeşitli sektörlerden temsilciler katıldı.

Gaziantep Organize Sanayi Bölge Müdürlüğü tarafından düzenlenen Dijital Dönüşüm Programı Tanıtım Toplantısı, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Milli Teknoloji ve Yapay Zeka Genel Müdürlüğü işbirliği ile gerçekleştirildi. Toplantıya Milli Teknoloji ve Yapay Zeka Genel Müdür Yardımcısı Emre Dabak, Gaziantep OSB Başkanvekili Yaşar Erturhan, OSB yöneticileri ve Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Daire Başkanları katıldı. Ayrıca, Gaziantep Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Mustafa Karnabat ve sektör temsilcileri de toplantıda yer aldı.

Dijital Dönüşümün Önemi

Toplantının açılışında söz alan Gaziantep OSB Başkanvekili Yaşar Erturhan, dijital dönüşümün sanayi için önemine değindi. Erturhan, "Dijital dönüşüm, sanayimizin geleceğini belirleyen en kritik unsurlardan biridir. Teknolojinin hızla geliştiği bu dönemde, dijital dönüşüm kaçınılmaz bir gereklilik haline gelmiştir. Verimliliği artıran ve maliyetleri düşüren dijital teknolojiler, rekabet gücümüzü korumak için şarttır" ifadelerini kullandı.

Büyük Üretim Gücü ve Dijitalleşme

Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi’nin yaklaşık bin 300 faal firması ile 300 bine ulaşan çalışan sayısı, bölgenin büyük bir üretim merkezi olmasını sağlıyor. Erturhan, bu üretim gücünün sürdürülebilirliği için dijitalleşme ve verimliliğin sağlanması gerektiğini belirtti. "Dijital dönüşümü sadece bir yatırım olarak değil, rekabet gücümüzü artıracak stratejik bir dönüşüm olarak görmekteyiz. 2006 yılında enerji yönetimini dijitalleştirdik, 2016 yılında veri merkezi kurarak bütün hizmet binalarımızı tek merkezden yönetilebilir hale getirdik" dedi.

Erturhan, "Hedefimiz, akıllı ve dijitalleşmiş bir Gaziantep Organize Sanayi Bölgesi oluşturmaktır. Bugünkü toplantının amacı, firmaların dijital dönüşüm süreçlerini hızlandırmak ve Bakanlığın sunduğu destek mekanizmalarını tanıtmaktır. Gaziantep, geçmişte olduğu gibi gelecekte de üretimin öncüsü olmaya devam edecektir" ifadelerini kullandı.

Dijital Dönüşüm Programı kapsamında, OSB’deki işletmelerin mevcut altyapı ve yatırım planlarının değerlendirilmesi ile teşvik programlardan faydalanmak isteyen firmalarla fikir alışverişi yapıldı. Ayrıca, firmalara yönelik teknik geziler de gerçekleştirildi. Kamu ve özel sektör iş birliğinin geliştirilmesi de programın bir diğer hedefi olarak belirlendi.


Daha fazlası ve daha hızlı bilgi için sizde;
Facebook'ta @mersihnaber 'i
Instagram'da @mersinhaber 'i veya
Twitter'da @mersinhaber 'i takip edebilirsiniz.
İlk olarak anlık gelişmeleri sosyal medya hesaplarımızdan paylaşıyoruz.. Dilerseniz sosyal medya hesapları üzerinden sizlerde bir olayı ihbar edebilir veya bir gelişmeden bizleri haberdar edebilirsiniz.