Eğitim »

Samsun Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi'nden 365 öğrenci mezuniyet töreniyle yeni hekimler olarak sağlık ordusuna katıldı.

Samsun'da düzenlenen mezuniyet töreninde 365 öğrenci, zorlu eğitim süreçlerinin ardından diplomalarını alarak hekimlik mesleğine adım attı. Törende duygu dolu anlar yaşanırken, yeni hekimler meslek yemini etti.

Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Tıp Fakültesi 48. Dönem Mezuniyet Töreni, Yaşam Merkezi’nde gerçekleştirildi. Törende, Türkçe Tıp Programı’ndan 295, İngilizce Tıp Programı’ndan 70 öğrenci mezuniyet sevinci yaşadı. Türkçe Tıp Programı dönem birincisi Zeynep Sarı Diri ile İngilizce Tıp Programı dönem birincisi Mert Ali Yıldırım, başarı belgeleri ve diplomalarını aldıktan sonra fakülte kütüğüne isimlerini çaktı. Mezuniyet töreninde, Diri ve Yıldırım, kendilerine destek olan aileleri ve akademisyenlere teşekkür etti. Ayrıca, Diri, sağlık çalışanlarına ve hekimlere yönelik şiddetin sona ermesi gerektiği çağrısında bulundu. Törende, 6 Şubat depremlerinde hayatını kaybeden OMÜ Tıp Fakültesi öğrencisi Zeynep Sena Yıldız da anıldı. Arkadaşları, mezuniyet alanında onun fotoğrafının yer aldığı çerçeve ile çiçek bırakarak vefa örneği sergiledi.

OMÜ Tıp Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Murat Danacı, törende yaptığı konuşmada, "Tıp eğitimi, yalnızca bilgi edinme değil; sabır, özveri ve empatiyle yoğrulmuş bir yaşam biçimi kazanma sürecidir. Sizler de bu sürecin her aşamasını büyük bir gayret ve özveriyle tamamladınız. Tıp, sürekli gelişen, değişen ve dönüşen bir alandır. Geleceğin tıbbının bugünkünden çok farklı olacağı ve hekimlerin de bu değişime uyum sağlaması gerektiği açıktır. Bilimsel gelişmeler baş döndürücü bir hızla ilerlemektedir. Bu nedenle, öğrenme sürecinizin burada sona ermediğini; aksine, asıl şimdi başladığını asla unutmayın. Kendinizi sürekli yenilemeli, araştırmalı, sorgulamalı ve evrensel bilgi birikimine katkıda bulunmalısınız. Modern tıbbın bizlere sunduğu tüm imkânlardan yararlanarak, geleceğin dünyasına yön vermek adına etkin bir rol üstlenmeli ve bu yolda daima birlikte olmalıyız. Unutmayın ki Ondokuz Mayıs Üniversitesi sizin yuvanızdır ve daima öyle kalacaktır. İdeallerinize ulaşma yolunda sizlere fırsatlar sunmaya, mutluluğunuzu paylaşmaya ve zorluklarınızda yanınızda olmaya devam edeceğiz" dedi.

OMÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Çetin Kurnaz ise, "Ondokuz Mayıs Üniversitesi’nin göz bebeği fakültelerinden biri, hiç kuşkusuz Tıp Fakültesi’dir. Üniversitemizde toplam 19 fakülte bulunmaktadır. Bu fakültelerin 18’i insan hayatını kolaylaştırmaya yönelik eğitim ve araştırma faaliyetleri yürütmektedir. Tıp Fakültesi ise doğrudan insan hayatına dokunan, insan sağlığını merkeze alan bir eğitim kurumudur. Burada çok nitelikli bir eğitim aldınız. Ancak önünüzde uzmanlık eğitimi gibi önemli süreçler bulunuyor. Sonrasında ise yapay zekânın, büyük verinin ve hızla gelişen teknolojilerin şekillendirdiği yeni bir dünyada görev yapacaksınız. Bu değişime ayak uyduran, kendini sürekli geliştiren hekimler olarak sizlerle birlikte çok daha iyi noktalara ulaşacağımıza inanıyorum" şeklinde konuştu.

Konuşmaların ardından, mezun olmaya hak kazanan 365 öğrenciye mezuniyet belgeleri verildi. Mezuniyet belgelerini alan taze doktorlar daha sonra ‘Hekimlik Andı’nı okudular. Hekimlik Andı okunduktan sonra kep fırlatma merasimi ile tören sona erdi.


Daha fazlası ve daha hızlı bilgi için sizde;
Facebook'ta @mersihnaber 'i
Instagram'da @mersinhaber 'i veya
Twitter'da @mersinhaber 'i takip edebilirsiniz.
İlk olarak anlık gelişmeleri sosyal medya hesaplarımızdan paylaşıyoruz.. Dilerseniz sosyal medya hesapları üzerinden sizlerde bir olayı ihbar edebilir veya bir gelişmeden bizleri haberdar edebilirsiniz.