Ankara'da Türkiye ve Suudi Arabistan Arasında Yenilenebilir Enerji Anlaşması Yürürlüğe Girdi
Türkiye ile Suudi Arabistan arasında yapılan yenilenebilir enerji anlaşması, Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Anlaşma, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde kabul edilmişti ve enerji projelerinde işbirliği sağlanmasını öngörüyor.
3 Şubat 2026 tarihinde Riyad'da imzalanan "Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Suudi Arabistan Krallığı Hükümeti Arasında Yenilenebilir Enerji Santrali Projelerine İlişkin Hükümetlerarası Anlaşma", Türkiye Büyük Millet Meclisi tarafından onaylanmıştı. Bu kapsamda, Türkiye ile Suudi Arabistan arasında yenilenebilir enerji santralleri projeleri alanında gerçekleştirilecek işbirlikleri için yasal çerçeve oluşturulmuş oldu. Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren bu anlaşma, ülkeler arasındaki ticari ve ekonomik ilişkilerin güçlendirilmesine katkı sağlaması bekleniyor. Anlaşmanın detayları arasında, enerji santrallerinin inşası, işletilmesi ve teknolojik işbirlikleri yer alıyor.