Yerel »

Antalya Muratpaşa'da Çevre Eğitimi Kapsamında 74 Bin Kişiye Ulaşıldı

Antalya Muratpaşa'da yürütülen çevre eğitimi çalışmaları, 7.5 yılda 74 bin 701 kişiye ulaştı. Eğitimler, çevre bilincinin artırılması ve atık yönetimi konularında gerçekleştirildi.

Muratpaşa Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü, çevre ve atık yönetimi eğitimlerini okul ve kurumlardan gelen talepler doğrultusunda sürdürüyor. 2025-2026 eğitim-öğretim yılında düzenlenen eğitimlerde, 3 bin 34 kişiye çevre bilinci, geri dönüşüm ve atık yönetimi konularında bilgilendirme yapıldı. Eğitimlerde, iklim krizi, deniz kirliliği, atıkların ayrıştırılması gibi konular ele alınıyor. Ayrıca, katılımcılara geri dönüşüm tesislerine düzenlenen teknik gezilerle atıkların toplanmasından işlenmesine kadar olan süreç yerinde gösteriliyor.

Muratpaşa Belediyesi, eğitim çalışmaları kapsamında belediyeye bağlı kreşlerin de yer aldığı 19 okulda öğrencilere ulaştı. Eğitim içerikleri, öğrencilerin yaş gruplarına göre hazırlanarak, farklı eğitim kademelerinde çevre farkındalığını artırmayı hedefliyor. Bu kapsamda, kreşlerden liselere kadar çeşitli yaş gruplarına uygun eğitim programları oluşturulmuş durumda.

İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü yetkilileri, eğitimlerin kurum ve okullardan gelen talepler doğrultusunda devam ettiğini belirtiyor. Çevre bilincinin küçük yaşlardan itibaren kazandırılmasının önemine değinen yetkililer, "Çevreye duyarlı yaşam alışkanlıklarının yaygınlaştırılması için farklı yaş gruplarına yönelik eğitimlerimizi sürdürüyoruz. 2019'dan bu yana 74 bin 701 kişiye ulaşmış olmak, bu alandaki çalışmalarımızın sürekliliğini gösteriyor." şeklinde değerlendirmede bulundu.


Daha fazlası ve daha hızlı bilgi için sizde;
Facebook'ta @mersihnaber 'i
Instagram'da @mersinhaber 'i veya
Twitter'da @mersinhaber 'i takip edebilirsiniz.
İlk olarak anlık gelişmeleri sosyal medya hesaplarımızdan paylaşıyoruz.. Dilerseniz sosyal medya hesapları üzerinden sizlerde bir olayı ihbar edebilir veya bir gelişmeden bizleri haberdar edebilirsiniz.