Elazığ'da Türk Kızılay tarafından düzenlenen aşure etkinliği ile vatandaşlara ikram yapıldı.
Elazığ'da düzenlenen aşure etkinliğinde, Muharrem ayı dolayısıyla Türk Kızılay Elazığ Aşevi'nde aşure kazanları kaynadı. Hijyen kurallarına dikkat edilerek hazırlanan aşureler, İzzetpaşa Meydanı ve diğer bölgelerde vatandaşlara sunuldu.
Türk Kızılay Elazığ Şubesi, Muharrem ayı dolayısıyla geleneksel aşure yapımını gerçekleştirdi. Aşevinde usta aşçılar, hijyen kurallarına riayet ederek aşure malzemelerini özenle işledi ve dev kazanlarda kaynattı. Bu etkinlik, Muharrem ayının paylaşma ve dayanışma ruhunu yansıtmak amacıyla düzenlendi. Hazırlanan aşureler, Elazığ'ın çeşitli noktalarında vatandaşlara ikram edilerek paylaşım yapıldı.
Etkinlikte Birlik ve Dayanışma Vurgusu
Türk Kızılay Elazığ Şube Başkanı Rahman Kızılkaya, etkinlik ile ilgili olarak, "Birlik, beraberlik ve paylaşma duygularını yaşamak için bu etkinliği düzenledik. Aşure günü, yardımlaşmanın ve kardeşliğin sembolüdür. Bu vesileyle, aşurelerimizi Elazığ'daki aşevlerimizde hazırlanarak, vatandaşlarımıza sunmaktayız" dedi. Kızılkaya, ayrıca tüm vatandaşların Muharrem ayını kutlayarak, oruç tutanların ibadetlerinin kabul olmasını temenni etti.
Etkinlik, Elazığ'da sosyal yardımlaşma ve dayanışmayı pekiştirmek amacıyla devam edecek. Türk Kızılay, bu tür etkinliklerle toplumun farklı kesimleriyle bir araya gelmeyi hedefliyor. Aşure ikramı, geleneksel değerlerin yaşatılması ve toplumda birlik ve beraberlik duygusunun güçlendirilmesi açısından önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.