Kayseri'deki Sigara Bırakma Polikliniği, Bağımlıların Destek Noktası Oluyor
Kayseri'de sigarayı bırakmak isteyen vatandaşlar, devlet hastanesindeki polikliniğe yoğun ilgi gösteriyor. Dr. Büşra Nur Sualp, nikotin bağımlılığının tedavi edilebileceğini belirtti.
Kayseri Devlet Hastanesi Aile Hekimliği Uzmanı Dr. Büşra Nur Sualp, sigara bağımlılığının temel nedeninin nikotin bağımlılığı olduğunu vurguladı. Sualp, sigarayı bırakmanın doğru tedavi yöntemleri ve kararlılıkla mümkün olduğunu ifade etti. Nikotinin beyinde haz ve ödül duygusunu tetiklediğini söyleyen Sualp, "Sigara bağımlılığı aslında içerisindeki nikotin bağımlılığıdır. Nikotin, beyinden hormon salınmasına sebep oluyor. Bu da haz ve ödül duygularının oluşmasına neden oluyor. Kişi de zamanla bu duygulara bağımlılık geliştiriyor" dedi.
Sigara bırakmak isteyenlere yönelik çeşitli tedavi yöntemleri uygulandığını belirten Dr. Sualp, "En başta kişinin kararlılığıyla birlikte yürüttüğümüz motivasyonel görüşmeler, nikotin bantları ve Sağlık Bakanlığı tarafından karşılanan ilaçlarla düzenli görüşme ve takip sayesinde sigaradan kurtulmak mümkün" diye ekledi. Kayseri Devlet Hastanesi bünyesinde bulunan Sigara Bırakma Polikliniği’nin yanı sıra Kayseri İl Sağlık Müdürlüğü’ne bağlı birçok merkezde de aynı hizmetin verildiğini hatırlatan Sualp, vatandaşların Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS) üzerinden randevu alarak başvuruda bulunabileceğini vurguladı. Hastaların yaşları, mevcut hastalıkları ve bağımlılık düzeylerine göre kişiye özel tedavi planları oluşturulduğunu ve düzenli kontrollerle sürecin takip edildiğini ifade etti.
Yoğun İlgi ve Süreç Yönetimi
Sigarayı bırakmak isteyen vatandaşların ilgisinin oldukça fazla olduğunu kaydeden Dr. Sualp, polikliniğe hem randevulu hastaların hem de bilgi almak isteyen birçok kişinin başvurduğunu belirtti. Sigarayı bırakma sürecinin zaman ve sabır gerektirdiğine dikkat çeken Sualp, "Bu bir süreç. Kişi zaman zaman zorlanabiliyor, ilacın etkileri olabiliyor. Elimizde sihirli bir değnek yok. En önemli faktör kişinin kararlılığıdır. Tedavi planına sadık kalınması ve sosyal çevrenin de buna göre düzenlenmesiyle sigarayı bırakmak çok mümkün. Önemli olan kişinin karar verip bize gelmesidir, sonrasında biz süreci birlikte yönetiyoruz" ifadelerini kullandı.