Karabük'te KARDEMİR destekli Mesleki Eğitim Programı'nın ikinci mezuniyet töreninde 31 öğrenci diplomalarını aldı.
Karabük'te gerçekleştirilen mezuniyet töreninde, KARDEMİR A.Ş. ile İl Millî Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle yürütülen İkili Mesleki Eğitim Programı'nın ikinci dönem mezunları diplomalarını aldı. Törende, programın nitelikli iş gücü yetiştirmeye katkısı vurgulandı.
Karabük'te sanayi ve eğitimi bir araya getiren İkili Mesleki Eğitim Programı'nın ikinci mezuniyet töreni, KARDEMİR A.Ş. Eğitim ve Kültür Merkezi'nde gerçekleştirildi. Burada 31 öğrenci, Makine Bakım Onarım ve Endüstriyel Bakım Onarım alanlarında dört yıllık eğitimlerini tamamlayarak mezuniyet belgelerini aldılar.
Öğrenciler, eğitim süresince haftanın üç günü KARDEMİR'in üretim sahalarında uygulamalı, iki günü ise teorik eğitimle geçirdi. Programa 30 öğrenciyle başlanmışken, bugün itibarıyla 122 aktif öğrenciye ulaşıldığı belirtildi. Bu uygulama, eğitim ve sanayi iş birliğinin başarılı örneklerinden biri olarak değerlendirildi.
Törene, KARDEMİR Genel Müdürü Niyazi Aşkın Peker, İl Millî Eğitim Müdürü Nevzat Akbaş, Karabük Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Fatih Çapraz ve diğer kurum yöneticileri katıldılar. İl Millî Eğitim Müdürü Akbaş, programın eğitim ile üretimi buluşturan örnek bir model olduğunu ifade ederek, öğrencilerin teorik bilgilerini gerçek üretim ortamlarında uygulama fırsatı bulduğunu, iş disiplini ve mesleki becerileri yerinde kazandıklarını söyledi. Ayrıca, programın uygulanmasında emeği geçenlere teşekkür etti.
KARDEMİR Genel Müdürü Niyazi Aşkın Peker de, demir-çelik sektörünün geleceği için nitelikli insan kaynağının büyük önem taşıdığını belirtti. Gençleri üretim kültürü ve mesleki yetkinliklerle çalışma hayatına hazırlamaya devam edeceklerini ifade etti.
Program kapsamında öğrenciler, meslek lisesi diploması ve ustalık belgesinin yanı sıra yabancı dil, bilgisayar ve kişisel gelişim eğitimlerinden faydalandılar. Başarılı öğrencilerin yurt dışı staj programlarına katılma fırsatı bulduğu da aktarıldı. Geçen yıl ilk mezunlarını veren programda mezun olan 30 öğrenciden 13'ünün KARDEMİR bünyesinde istihdam edildiği bilgisi paylaşıldı.
Törende, programın ilk mezunlarından İsmail Özden ile Talha Aynacıoğlu, çalışma hayatındaki deneyimlerini öğrencilere aktardılar. Mezuniyet töreni, dereceye giren öğrencilere ödüllerin verilmesi ve mezunların kep atmasıyla sona erdi.