Karabük Merkez'de Gece Saatlerinde Yeşil Alanlar Kuyu Suyu ile Sulanıyor
Karabük Merkez, yeşil alanların korunması amacıyla sulama çalışmalarını kuyu suyu ile gerçekleştiriyor. Gece saatlerinde yapılan bu uygulama ile su tasarrufu hedefleniyor.
Karabük Belediyesi, yaz aylarında park ve yeşil alanların sağlığını korumak amacıyla gece sulama uygulamalarını yoğunlaştırıyor. Bu bağlamda, sulama işlemlerinde içme suyu yerine kuyu suyu kullanılmakta. Bu sayede, su kaynaklarının daha verimli kullanılması sağlanırken, içme suyu israfının önlenmesi de hedefleniyor.
Hava sıcaklıklarının mevsim normallerinin üzerinde seyretmesi, belediyenin sulama çalışmalarını daha da artırmasına neden oldu. Ekipler, gündüz saatlerinde yaşanan buharlaşma nedeniyle su kaybını önlemek adına sulama işlemlerini gece saatlerine kaydırdı. Bu yöntemle hem su tasarrufu sağlanmakta hem de yeşil alanların canlılığı artırılmakta.
Belediye yetkilileri, sulama çalışmalarında yalnızca kuyu suyu kullanıldığını belirterek, bu durumun içme suyu kaynaklarının korunmasına katkı sağladığını ifade etti. Karabük Belediye Başkanı Özkan Çetinkaya, yeşil alanların korunmasına yönelik yürütülen bu çalışmalarda doğal kaynakların verimli bir şekilde kullanılmasına büyük önem verdiklerini dile getirdi.
Başkan Çetinkaya, "Karabük’ümüzü yaz sıcağına teslim etmemek ve parklarımızı her daim canlı tutmak için ekiplerimizle sahadayız. Bir damla içme suyunu bile israf etmeye tahammülümüz yok. Şebeke suyumuza dokunmadan, tamamen kuyu sularımızla bu toprakları canlandırıyoruz." dedi.
Belediye ekiplerinin, yaz dönemi boyunca kuyu suyu ile yürütülen gece sulama çalışmalarını planlı bir şekilde sürdüreceği belirtildi.