Ergani ilçesinin kırsal Değirmendere Mahallesi'nde bulunan asırlık çeşme, geçmişte bölge halkı ve kervanların içme suyu ihtiyacını karşılıyordu. Osmanlı döneminde inşa edilen bu tarihi yapının günümüzde bakımsızlıktan yok olma tehlikesiyle karşı karşıya olduğunu ifade eden köy sakinlerinden Halim Tunç, "Bu çeşme, geçmişte ticaret yapan kervanlar ve etraftaki konaklayanlar için önemli bir su kaynağıydı. Uzun yıllar boyunca köylülerimizin de su ihtiyacını karşıladı. Ancak zamanla terkedilmiş durumda. Yetkililerden, bu tarihi çeşmenin onarılması ve aslına uygun bir şekilde yeniden restore edilmesini talep ediyoruz" şeklinde konuştu.
Kaynak: Mersin Haber + IHA