Alanya'da yaşayan Oktay Batır, 5 yıldır birlikte yaşadığı kedisi "Fıstık"ın son günlerde sürekli kusmaya başlaması üzerine endişelenerek veteriner kliniğine başvurdu. İlk başta tüy yutmasına bağladığı kusmalar, kedinin karın bölgesindeki şişkinliğin artmasıyla birlikte ciddiyet kazandı. Veteriner hekim tarafından yapılan görüntüleme sonrasında, kedinin karın boşluğunda büyük bir kitle olduğu belirlendi. Durumun aciliyetini gören veteriner ekip, ameliyat kararı aldı ve gerçekleştirilen operasyonda yaklaşık 400 gram ağırlığında kist kütlesini çıkardı.
Operasyon sonrası birkaç gün klinikte gözlem altında tutulan "Fıstık", uygulanan tedaviyle sağlığına kavuşarak sahibine teslim edildi. Veteriner Hekim Deniz Koray Gülsoy, "Eğer birkaç gün daha bekleseydik, kitlenin patlayabileceğini düşünüyorduk. Kitle çok gergin bir durumdaydı. Ameliyat sonrasında kedinin karnının küçüldüğünü gördük. Ardından ilaç ve serum tedavisine başladık. Kısa sürede tamamen eski sağlığına döneceğini düşünüyoruz." şeklinde bilgi verdi.
Kedi sahibi Oktay Batır, "Fıstık, ailemize 5 yıl önce katıldı. Evimizde bir çocuğumuz gibi oldu. Son birkaç gündür yediğini kusmaya başladı. İlk başta tüy yutmasından kaynaklandığını düşündük. Ancak kusmaların sürekli devam etmesi üzerine veterinere götürdük. Burada kedimizde kist olduğunu öğrendik." diyerek yaşadığı süreci aktardı.