Batman Gercüş'te Fıstık Üreticileri Aşılama Çalışmalarına Hız Verdi

Batman'ın Gercüş ilçesinde, fıstık aşılama sezonu başladı. Üreticiler, hava sıcaklıklarının artmasıyla birlikte sabah erken saatlerde bahçelerine giderek çalışmalara başladı. Amacları, kaliteli ve yüksek verimli fıstık elde etmek.

Batman Gercüş'te Fıstık Üreticileri Aşılama Çalışmalarına Hız Verdi
Batman'ın Gercüş ilçesinde, fıstık aşılama sezonu başladı. Üreticiler, hava sıcaklıklarının artmasıyla birlikte sabah erken saatlerde bahçelerine giderek çalışmalara başladı. Amacları, kaliteli ve yüksek verimli fıstık elde etmek.

Gercüş ilçesinde, fıstık üreticileri bu yıl da verimi artırmak için hummalı bir aşılama sürecine girdi. Sabahın erken saatlerinde tarlalara giren çiftçiler, yabani fıstık ağaçlarını Antep ve Siirt fıstığı ile aşılamakta ya da mevcut fıstık ağaçlarının verimini artırmak için çalışmalara devam etmektedir.

Zamanlama ve İşçilik Önemli

Fıstık aşılaması yapan üreticilerden Yusuf Kavak, zamanlamanın ve işçiliğin aşılamada kritik bir rol oynadığını ifade etti. Kavak, "Fıstık aşısı sabır ve ustalık isteyen bir süreç. Doğru zamanda doğru aşıyı yapmak, gelecekteki ürünün kalitesini belirliyor. Sıcak havalar henüz etkisini göstermeden, sabahın erken saatlerinde aşılamaya başlıyoruz ki aşının tutma oranı yüksek olsun. Bu sene de umutla işimize koyulduk, emeğimizin karşılığını almayı umuyoruz" şeklinde konuştu.

Fıstık üreticileri, aşılama sürecinin detaylarına da değindi. "Gercüş toprağı ve iklimi fıstık yetiştiriciliği için oldukça elverişli. Ancak ağaçlardan tam verim alabilmek için aşılama şart. Bugün bahçemizde aşılamaya başladık. Göz aşısı yöntemini kullanarak en kaliteli fıstık çeşitlerini ağaçlarımızla buluşturuyoruz. Amacımız hem kaliteyi artırmak hem de yüksek rekolte elde etmek" dediler.

Kaynak: Mersin Haber + IHA

İlgili Haberler


Mersin Haber ,Mersin