Bayburt Devlet Hastanesi bünyesinde gerçekleştirilen eğitimlerde, diyabet hastalarının günlük yaşamlarında hastalıkla daha etkin bir şekilde başa çıkabilmeleri için gerekli bilgiler paylaşıldı. Eğitim kapsamında, kan şekeri takibi, beslenme düzeni, ilaç kullanımı, fiziksel aktivite, diyabetin yol açabileceği riskler ve düzenli kontrollerin önemi gibi konular detaylı bir şekilde ele alındı.
Katılımcıların yoğun ilgi gösterdiği eğitimlerde, diyabetle ilgili dikkat edilmesi gereken hususlar sağlık personeli tarafından açıklandı. Hastalığın kontrol altında tutulmasında doğru beslenmenin, düzenli ölçüm yapmanın ve hekim takibinin önemi vurgulandı.
Eğitim programını başarıyla tamamlayan hastalar için hastanenin konferans salonunda bir diploma töreni düzenlendi. Törende, katılımcılara diplomaları İç Hastalıkları Uzmanı Uzm. Dr. Efe Kaan, Diyabet Eğitim Hemşiresi Zübeyda Kahveci ve Diyetisyen İrem Şahin tarafından takdim edildi. Bu etkinlik, diyabetle mücadelede bilinçlenme ve sağlık bilincinin artırılması adına önemli bir adım olarak değerlendirildi.