Bursa'da Yargıtay, Eşinin Cimriliğini Boşanma ve Tazminat Sebebi Olarak Değerlendirdi

Bursa'da bir kadın, eşinin aşırı cimriliğinden dolayı boşanma davası açtı. Yargıtay'a taşınan davada, eşinin elektrik ve yiyecek tasarrufu bahanesiyle yaptığı kısıtlamalar, boşanma ve maddi tazminat sebebi olarak değerlendirildi.

Bursa'da Yargıtay, Eşinin Cimriliğini Boşanma ve Tazminat Sebebi Olarak Değerlendirdi
Bursa'da bir kadın, eşinin aşırı cimriliğinden dolayı boşanma davası açtı. Yargıtay'a taşınan davada, eşinin elektrik ve yiyecek tasarrufu bahanesiyle yaptığı kısıtlamalar, boşanma ve maddi tazminat sebebi olarak değerlendirildi.

Bursa'da yaşayan K.L. isimli kadın, eşiyle yaşadığı sorunları Aile Mahkemesi'ne taşıdı. Kadın, eşinin cimriliğinden dolayı evde yaşanabilir bir ortamın olmadığını, misafir kabul etmediğini ve temel ihtiyaçların bile karşılanmadığını belirtti. Yapılan iddialara göre, eşi sürekli olarak 'banyonun ışığını çok yaktın' veya 'sifonu çekme' gibi gerekçelerle hakaretler yağdırarak evden kovdu. K.L., evde sadece bir adet patates kalsa dahi gıda malzemesi ve deterjan alımına izin verilmediğini, çay demlemenin bile yasaklandığını ifade etti. Kadın, ayrıca eşinin kişisel temizliğine dikkat etmediğini ve sürekli olarak aldatabileceğini vurguladığını belirtti. Bu nedenlerle boşanma talep eden K.L., aylık bin 500 TL yoksulluk nafakası, 30 bin TL maddi ve 50 bin TL manevi tazminat talep etti.

Bursalılar, Yargıtay'ın verdiği bu kararı farklı şekillerde değerlendirdi. Yargıtay’ın bu kararı, diğer boşanma davalarında emsal teşkil edebileceği düşünülüyor. Bu durum, toplumda cimrilik gibi davranışların boşanma sebepleri arasında sayılmasını sağlayabilir ve ileride benzer davaların artmasına neden olabilir.

Kaynak: Mersin Haber + IHA

İlgili Haberler


Mersin Haber ,Mersin