Elazığ İl Sağlık Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen bu eğitim, bakanlık tarafından başlatılan "Her Gebeye Bir Ebe" programı kapsamında önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Eğitimin açılış konuşmasını yapan İl Sağlık Müdürü Dr. Emrah Gecekuşu, katılımcılara anne ve bebek sağlığının artırılması amacıyla çeşitli konular hakkında bilgiler verdi. Eğitim, sağlık tesislerinde ve özel hastanelerde görevli koordinatör ebeleri bir araya getirdi.
Eğitim sürecinde katılımcılara, normal doğumun teşvik edilmesi, riskli gebeliklerin erken tespiti ve yönlendirilmesi, doğum öncesi ve sonrası ev ziyaretleri gibi konular üzerinde duruldu. Ayrıca, doğum korkusuyla başa çıkma yöntemleri, Gebe Okulu eğitimleri ve emzirme konularında da bilgilendirmeler yapıldı. Bu tür eğitimler, ebe ve sağlık çalışanlarının bilgi ve becerilerini artırarak, kadınların daha sağlıklı bir doğum süreci geçirmelerine katkıda bulunmayı hedefliyor.