Iğdır'da, Muharrem ayının dokuzuncu gecesi olarak kabul edilen Tasua Gecesi dolayısıyla anma etkinliği düzenlendi. Bu etkinlikte, Kerbela'da hayatını kaybeden Hz. Hüseyin ve yanında bulunan 72 arkadaşına dualar edildi. Kent merkezindeki Zübeyde Hanım Bulvarı'nda gerçekleşen programa çok sayıda kişi katıldı. Tasua Gecesi sebebiyle bir araya gelen vatandaşlar, Kerbela olayının acısını bir kez daha hissettiler. Anma programında, Kerbela olayını anlatan mersiyeler okundu ve matem gösterileri yapıldı. Ayrıca, Hz. Hüseyin ve 72 yarenin anısına ağıtlar yakıldı.
Tasua Gecesi, Hz. Hüseyin ve beraberindekilerin Aşura gününden önce birlikte geçirdiği son gecedir. Bu nedenle bu gece, İslam tarihinde önemli bir yere sahiptir ve her yıl çeşitli etkinliklerle anılmaktadır.