İran Meclis Başkanı Muhammed Bakır Galibaf, ABD ile İsviçre’de gerçekleştirilen müzakerelerin ardından uçakta gazetecilere önemli açıklamalarda bulundu. Hürmüz Boğazı’nın uluslararası deniz trafiğine açılmasını desteklediklerini dile getiren Galibaf, "Umarım boğazı geçişler açısından yeniden işlevsel hale getirebilir ve bölgesel ve küresel ekonomiye yeniden refah kazandırabiliriz" şeklinde konuştu. Bununla birlikte, Hürmüz Boğazı’nın yönetiminin asla savaş öncesindeki duruma dönmeyeceğini vurgulayan Galibaf, "Elbette uluslararası düzenlemelere uyulacak, ancak Hürmüz Boğazı’nı İran yönetecek" ifadelerini kullandı. Galibaf’ın bu açıklamaları, bölgedeki deniz trafiği ve ekonomik ilişkilerin geleceği açısından önemli bir mesaj taşıyor.
İran Meclis Başkanı Galibaf, Hürmüz Boğazı'nın yönetiminin İran'a ait olduğunu açıkladı.
İran Meclis Başkanı Muhammed Bakır Galibaf, Hürmüz Boğazı'nın yönetiminin uluslararası düzenlemelere uygun olarak İran'a ait olduğunu belirtti. Galibaf, bu konuda uluslararası müzakerelerin sürdüğünü ifade etti.