Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, şehirdeki toplu ulaşım projeleri arasında önemli bir yer tutan KONYARAY Banliyö Hattı'nın inşaat çalışmalarının devam ettiğini söyledi. Meram Garı'ndan başlayarak Lojistik Merkezi'ne ve Pınarbaşı'na kadar uzanacak olan hat, toplamda 23 kilometre uzunluğa sahip. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) iş birliğiyle yürütülen proje, çevre dostu bir yaklaşım benimseyerek inşa ediliyor. Projenin imalat çalışmaları şu an yüzde 80 seviyesini geçti. Altay, hat boyunca tren kaynaklı gürültüleri azaltmak amacıyla geri dönüşüm alüminyumdan üretilen akrilik ses bariyerleri inşa ettiklerini belirtti.
Bu bariyerler, motor gürültüsü, aerodinamik ses ve ray ile tekerlek sürtünmesinden kaynaklanan seslerin dışarıya yayılmasını engelleyerek ses yalıtımı sağlamayı amaçlıyor. Toplamda 4 kilometre uzunluğunda olacak ses bariyerlerinin 3 kilometrelik kısmının yapımını tamamladıklarını belirten Altay, montaj işlemlerinin devam ettiğini ifade etti. "Amacımız toplu ulaşımda şehrimizi en iyi noktaya taşırken, vatandaşlarımızı da en az rahatsız etmektir" dedi.
KONYARAY Banliyö Hattı'nın 2027 yılında hizmete girmesi planlanıyor. Başkan Altay, projeye destek veren Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu ve TCDD Genel Müdürü Veysi Kurt'a teşekkür etti.