Nevşehir Belediye Başkanı Rasim Arı, siyasi kariyerine AK Parti bünyesinde başlamıştır. 31 Mart 2019 Mahalli İdareler Seçimlerinde AK Parti'nin adayı olarak seçimi kazanarak belediye başkanı unvanını elde etmiştir. Görev süresi boyunca gerçekleştirdiği projeler ve belediyecilik çalışmaları ile dikkat çekmeyi başarmıştır. Yaklaşık 21 ay bu görevi yürüttükten sonra, 29 Ocak 2021 tarihinde sağlık sorunları nedeniyle istifa etmiştir.
İstifanın ardından bir süre aktif siyasetten uzak kalan Arı, 18 Ocak 2022 tarihinde AK Parti üyeliğinden ayrılmıştır. Ardından, 24 Mart 2023 tarihinde İYİ Parti'ye katılarak, dönemin Genel Başkanı Meral Akşener tarafından rozetini almıştır. Böylece 31 Mart 2024 Mahalli İdareler Seçimlerinde İYİ Parti'nin adayı olarak seçmenlerin karşısına çıkmıştır.
2024 yerel seçimlerinde oyların yüzde 52’sinden fazlasını alarak tekrar Nevşehir Belediye Başkanı seçilen Arı, yaklaşık üç yıllık bir aranın ardından bu göreve dönmüştür. Şimdi, AK Parti Genel Merkezi’nde düzenlenecek toplantıda yeniden AK Parti rozetini takarak, dört buçuk yıl sonra eski partisine geri dönmüş olacağı belirtilmektedir.