Kayseri Şehir Hastanesi'nde doğan prematüre ikizlerden birinin, yenidoğan yoğun bakım ihtiyacı nedeniyle acil olarak naklinin yapılması kararlaştırıldı. Sağlık Bakanlığı'na ait helikopter ambulans ile gerçekleştirilen bu nakil işlemi, Kayseri'den Niğde Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne yapıldı. Helikopter ambulansla Niğde'ye ulaşan bebek, Niğde 112 Başhekimliği ekipleri ve Niğde Eğitim ve Araştırma Hastanesi sağlık personeli tarafından koordineli bir şekilde teslim alındı ve burada Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi'nde tedavi altına alındı. İkiz kardeşinin sağlık durumunun iyi olduğu ve taburcu edildiği bilgisi edinilirken, Niğde'ye nakledilen bebeğin tedavisinin Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi'nde devam ettiği öğrenildi.
Niğde İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, "Sağlık ekiplerimiz tarafından nakil süreci titizlikle yürütüldü. Nakledilen bebeğin tedavisi Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitesi'nde sürdürülüyor. Minik bebeğin en kısa sürede sağlığına kavuşmasını temenni ederiz" ifadelerine yer verildi. Bu durum, hem sağlık ekiplerinin özverili çalışmasını hem de prematüre bebeklerin tedavisi konusundaki hassasiyeti bir kez daha gözler önüne serdi.