Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Londra'da düzenlenen EBRD Yeşil Şehirler Konferansı'nda şehrin yeşil dönüşümünü paylaştı.

Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Londra’da gerçekleşen Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) Yeşil Şehirler Konferansı’na katıldı. Burada, Gaziantep Modeli ve şehirdeki yeşil dönüşümle ilgili tecrübelerini aktaran Şahin, metro projesi için gerekli yeşil finansmanın sağlanacağı müjdesini verdi.

Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Londra'da düzenlenen EBRD Yeşil Şehirler Konferansı'nda şehrin yeşil dönüşümünü paylaştı.
Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Londra’da gerçekleşen Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) Yeşil Şehirler Konferansı’na katıldı. Burada, Gaziantep Modeli ve şehirdeki yeşil dönüşümle ilgili tecrübelerini aktaran Şahin, metro projesi için gerekli yeşil finansmanın sağlanacağı müjdesini verdi.

Yeşil Şehirler Ağı'nın 10'uncu yıl etkinliğinde Türkiye'yi ve Gaziantep’i temsil eden Başkan Fatma Şahin, başkanlar konferansında yer alarak "Yeşil Şehirlerden Yeşil Gezegene: Gaziantep Modeli" başlıklı sunumunu gerçekleştirdi. Kentteki yeşil dönüşüm sürecinde elde edilen deneyimleri katılımcılarla paylaşan Şahin, "Dirençli Yeşil Şehir" yaklaşımını da vurgulayarak, bu konuda önemli bilgiler verdi.

Konferansa katılan Başkan Şahin, ayrıca Gaziantep için temeli atılacak metro projesiyle ilgili temaslarda bulunacağını belirtti. Şahin, "EBRD'de yarın metro ile ilgili son görüşmeleri yapacağız. Bildiğiniz gibi metro için Cumhurbaşkanlığı kararnamesi çıktı. Yeşil finansman bulmam gerekiyordu. Yeşil finansmanı bularak ülkemize, şehrimize dönmüş olacağız" ifadelerini kullanarak, bu konuda iyi haberlerin yolda olduğunu dile getirdi.

Konferansın ikinci gününde yapılan değerlendirmelerde ise küresel ısınma ve orman yangınlarının günümüzün en büyük sorunları arasında yer aldığına dikkat çeken Şahin, "Bizim hem yaptıklarımız hem de yapmamız gerekenler var. Yeni bir dünya var, yeni terminolojiye göre bizim bütün dünyayla fikir birliği, eylem birliği, söylem birliği oluşturmamız lazım ve günün sonunda bunu yeşil finansmanla bulmamız gerekiyor" şeklinde konuştu. Ayrıca, "12 yıldan beri bu yolculukta önemli bir mesafe kat ettik ama önümüzde hala uzun bir yolculuk var. Kentsel soğutma ve yeşil çimento gibi konular üzerinde durmalıyız" ifadelerini kullandı.

Başkan Şahin, şehrin korunması için gezegenin yeşil bir gezegene dönüşmesi gerektiğini vurgulayarak, "Mikrodan makroya, makrodan mikroya ne yapacağız? Her şey para değil. Günün sonunda doğru fikir, inovasyon, iyi tasarım beraberinde büyük dönüşümlere neden oluyor" dedi. Gaziantep Modeli'nin dünya genelinde bir örnek haline gelmesi için çalışmalarına devam edeceğini de sözlerine ekledi.

Kaynak: Mersin Haber + IHA

İlgili Haberler


Mersin Haber ,Mersin