Sivas Vakıflar Bölge Müdürlüğü, muharrem ayının 10. gününde geleneksel aşure dağıtım etkinliği düzenledi. Etkinlik, Kale Camii ve Meydan Camii önünde stantlar kurarak gerçekleştirildi. Burada, Vakıflar Bölge Müdürlüğü çalışanları, vatandaşlara aşure ikram etti. Aşurenin, birlik ve bereketin sembolü olduğu vurgulanarak, bu geleneğin sürdürülmesi gerektiği ifade edildi. Ayrıca, etkinlik kapsamında Sivas'ın farklı ilçelerinde de aşure dağıtımı yapıldı. Örneğin, Gürün ilçesinde Hayrani Baba Camii önünde 600 kişilik aşure ikramı yapıldı. Şarkışla ilçesinde ise 1,500 kişiye aşure dağıtıldı.
Divriği Ulu Cami'de Aşure Dağıtımı
Sivas’ın UNESCO Dünya Mirası Listesi'nde yer alan Divriği Ulu Cami’de de aşure dağıtımı yapıldı. Burada, cami cemaatinin yanı sıra gelen turistlere de aşure ikram edildi. İlçe Müftüsü Mustafa Şahin, muharrem ayının manevi önemine dikkat çekerek, aşurenin asırlardır birlik, beraberlik, kardeşlik ve paylaşma kültürü açısından önemli bir simge olduğunu belirtti. Etkinlikler, toplumsal dayanışmanın artmasına katkı sağlarken, herkesin bir araya gelmesi açısından da önemli bir fırsat sundu.