Edinilen bilgilere göre Tokat Cumhuriyet Başsavcılığı'nın talimatıyla, Tokat İl Emniyet Müdürlüğü Asayiş Şube Müdürlüğü Dolandırıcılık Büro Amirliği, nitelikli dolandırıcılık ve suçtan kaynaklanan mal varlığı değerlerini aklama suçlarına yönelik bir operasyon gerçekleştirdi. Yaklaşık 3 ay süren araştırmalar sonucunda, galericilik mesleğini kötüye kullanarak araç alım satımını bahane eden ve bu yöntemle çıkar sağlamak amacıyla organize bir yapı oluşturan 7 şüpheli tespit edildi. Bu kişilerin, çok sayıda vatandaşı dolandırarak yaklaşık 20 milyon lira kaybettirdiği belirlendi. Bunun üzerine, 23 Haziran 2026 tarihinde şüphelilerin ikamet ve iş yerlerine eş zamanlı olarak şafak operasyonu yapıldı.
Gerçekleştirilen aramalarda 1’i susturucu aparatlı olmak üzere 4 ruhsatsız tabanca, yaklaşık 400 adet farklı çaplarda mermi ile aldatıcı yöntemlerle düzenlendiği değerlendirilen çok sayıda borç senedi ele geçirildi. Ayrıca, suçta kullanıldığı düşünülen çok sayıda doküman, yaklaşık yarım milyon lira nakit para ve ziynet eşyalarına da el konuldu. Dolandırıcılık faaliyetlerinde kullanıldığı belirlenen 16 araca da el konularak bu araçlar emniyet ekipleri tarafından yediemin otoparkına çekildi. Gözaltına alınan şüpheliler O.Ç., D.Ç., S.G., C.Ç., T.Ç., S.Ç. ve A.A., emniyetteki işlemlerinin ardından adliyeye sevk edildi. Olayla ilgili soruşturmanın devam ettiği bildirildi.