Zonguldak'taki Sezai Karakoç Kültür Merkezi'nde düzenlenen mezuniyet törenine BEUN Rektörü Prof. Dr. İsmail Hakkı Özölçer, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Servet Karasu ve Prof. Dr. Bekir Hakan Bakkal, Genel Sekreter Prof. Dr. Zehra Safi Öz, senato üyeleri, akademik ve idari personel, öğrenciler ile aileleri katıldı.
Etkinlik, saygı duruşu ve İstiklal Marşı'nın okunması ile başladı. Ardından, fakülte birincisi Tuğba Altınbarın’ın yaptığı konuşma ile devam etti.
Fakülte Birincisi Altınbarın'dan Duygu Dolu Bir Konuşma
Tuğba Altınbarın, mezunlar adına yaptığı konuşmasında üniversite yıllarının sadece akademik bilgi değil, aynı zamanda sabır, dostluk ve mesleki sorumluluk bilincinin de öğrenildiği bir süreç olduğunu vurguladı. Elde ettikleri başarının ardında büyük fedakârlıklar ve özverili çalışmalar bulunduğunu belirten Altınbarın, Diş Hekimliği Fakültesinin gelişimi ve eğitim altyapısının güçlendirilmesi için Rektör Özölçer'e, kendilerine rehberlik eden akademik kadroya teşekkür etti.
Dekan Sağlam: "Nitelikli Diş Hekimleri Yetiştiriyoruz"
Diş Hekimliği Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Baran Can Sağlam, fakültenin geçmişi ve akademik gelişimi hakkında bilgi verdi. Sağlam, fakültenin eğitim kalitesini sürekli artırarak bölgenin sağlık alanındaki önemli merkezlerinden biri haline geldiğini belirtti. Mezuniyet gününün, yeni bir meslek yolculuğunun başlangıcı olduğunu ifade eden Sağlam, mezunlara tebriklerini iletti.
Rektör Özölçer: "Sizler Geleceğin Sağlık Neferlerisiniz"
Günün anlamını belirten Rektör Özölçer, depremde hayatını kaybeden öğrencileri anarak, mezun olan 106 gencin sağlık hizmetlerine önemli katkılar sunacağına inandığını ifade etti. Özölçer, öğrencilerin meslek hayatında daima azim ve inançla ilerlemeleri gerektiğini vurguladı. Hekimlik mesleğinin insanlara şifa dağıtma sorumluluğu olduğunu belirtti.
Mezuniyetin ardından, Tuğba Altınbarın, ailesinin katılımıyla adının yer aldığı plakayı yaş kütüğüne çaktı. Törende başarılı olan öğrencilere belgeleri verildi.
Hekimlik Andı ve Coşku Dolu Anlar
Genç diş hekimleri, meslek andını hep bir ağızdan okuyarak insan hayatına saygı gösterecekleri sözü verdiler. Yemin töreninin ardından mezunlar keplerini havaya fırlatarak mutluluklarını paylaştı. Tören, ailelerin ve akademik camianın alkışları eşliğinde sona erdi. Gelecekte Türkiye’nin dört bir yanında ağız ve diş sağlığı alanında hizmet verecek olan bu genç hekimler, unutulmaz anılarla meslek hayatlarına adım attılar.