Başçiftlik ilçesinde uzun bir aradan sonra yeniden görülen leylekler, yerel halkta büyük bir sevinç yarattı. Yaklaşık 25 yıl sonra ilçeye gelen leylek çifti, ilçe merkezindeki caminin kubbesine yuva yaparak, doğal yaşamın bir parçası olmaya devam etti. İlkbahar aylarında etkili olan kar yağışı ve olumsuz hava koşullarına rağmen leylekler, yuvalarını terk etmeyi tercih etmedi. Dört yumurtadan biri gelişimini tamamlayamazken, kalan üç yumurtadan ise birer gün arayla üç yavru dünyaya geldi. Doğa fotoğrafçısı Nazif Karakoç, leylek ailesini haftalar boyunca dron ile takip ederek gözlemledi. Bir süre sonra yavrulardan birinin hareketsiz kaldığını fark ettiğini belirten Karakoç, bu süreçte yaşanan doğal olayları kayıt altına aldı. Karakoç, "Burası Tokat’ın Başçiftlik ilçesi. 25 yıldır ilçemize leylek gelmiyordu. Nihayet bu yıl leylekler yeniden gelmeye başladı. Cami kubbesine yuva yaptılar. Nisan ayında üzerlerine kar ve yağmur yağmasına rağmen yuvalarını terk etmediler. Dört yumurtadan biri büyük ihtimalle soğuk nedeniyle gelişimini tamamlayamadı. Kalan üç yumurtadan bir ay önce üç yavru çıktı. Baba leylek sürekli yiyecek getiriyor, anne leylek de yavruları besliyordu. Üç gün önce dron ile yaptığım çekimlerde yavrulardan birinin hareketsiz olduğunu fark ettim. Bugün ise acı bir manzarayla karşılaştık. Anne leylek iki yavruyu öldürmüş. Leyleklerde doğada göç edemeyecek kadar güçsüz yavruların elenmesi görülebiliyor. Anne leylek de iki yavruyu öldürerek sağ kalan yavrunun yaşamını sürdürmesi için beslenmesini sağladı" ifadelerini kullandı.
Kaynak: Mersin Haber + IHA