Adana Doğa Koruma ve Milli Parklar (DKMP) 7. Bölge Müdürlüğü tarafından yürütülen bu proje çerçevesinde, Keklik Üretme İstasyonu'nda üretilen 300 kınalı keklik, Pozantı ilçesine bağlı Gökbez Mahallesi'ndeki dağlık alana salındı. Bu uygulama, yaban hayatı popülasyonunu artırmayı, doğal dengeyi korumayı ve zararlılarla biyolojik mücadeleye destek olmayı hedefliyor. Kekliklerin salındığı alanlar, ekolojik özellikler göz önünde bulundurularak seçildi.
Etkinliğe Pozantı Kaymakamı Muhammet Cengiz, Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürü Sinan Gül, Pozantı Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Müdürü Metin Kaya, çeşitli kurum müdürleri ve muhtarlar ile öğrenciler katılım sağladı. Program kapsamında öğrencilere kekliklerin doğaya bırakılma amacı ile yaban hayatının korunmasına yönelik yürütülen çalışmalar hakkında detaylı bilgi verildi. Bu tür etkinlikler, doğanın korunmasına yönelik farkındalığı artırmayı amaçlıyor.