Afyonkarahisar İl Sağlık Müdürlüğü ve Millî Eğitim Müdürlüğü iş birliğiyle yürütülen 'Sağlıklı Çocuk Sağlıklı Gelecek' programı, eğitim-öğretim yılı boyunca sürdürülen projeyle tamamlandı. Program kapsamında, 9 bin 170 öğrenciye sağlık okuryazarlığı bilinci kazandırıldı. Öğrencilerin fiziksel gelişimlerinin desteklenmesi ve sağlık konularında farkındalıklarının artırılması hedeflendi. Uzman sağlık personeli, okulları ziyaret ederek öğrencilere hayati öneme sahip konularda uygulamalı eğitimler verdi.
Çalışmalar, geniş bir uzman kadrosuyla yürütüldü. Aile hekimleri, diş hekimleri, fizyoterapistler, diyetisyenler, hemşireler, acil tıp teknisyenleri (ATT) ve UMKE gönüllüleri projede görev aldı. Eğitimlerde çocuklara, '112 Acil Çağrı Merkezi'nin hangi durumlarda aranması gerektiği, aile hekimine başvuru süreçleri, bulaşıcı hastalıklardan korunma yolları, kişisel hijyen kuralları, sağlıklı beslenme ve fiziksel aktivitenin önemi ile ağız ve diş sağlığı konuları detaylı bir şekilde anlatıldı.
Program, teorik bilgilerin yanı sıra uygulamalı etkinliklerle de zenginleştirildi ve renkli görüntülere sahne oldu. Eğitimlerin sonunda öğrencilerin sağlık bilgileri konusundaki farkındalık düzeyinin önemli ölçüde arttığı gözlemlendi.