Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM), Türkiye ile Suudi Arabistan arasında imzalanan "Hükümetlerarası Anlaşma"yı onayladı. Bu anlaşma, 3 Şubat 2026 tarihinde Riyad’da imzalanmıştı.
Yenilenebilir Enerji Santralleri Projeleri Alanında Hükümetlerarası Anlaşmaya dair kanun teklifi, TBMM Dışişleri Komisyonu tarafından da onaylanarak yasalaştı. Yapılan anlaşma ile Türkiye'de toplamda 5 bin megavat (MW) kurulu güce sahip güneş ve rüzgar enerjisi projeleri hayata geçirilecek. Bu projelerin geliştirilmesi, Suudi Arabistan şirketleri tarafından üstlenilecek.
Yasa teklifinde yer alan bilgilere göre, 5 bin megavatlık projenin ilk aşamasında, Sivas ve Karaman illerinde her biri 1000 megavat kapasiteye sahip güneş enerjisi santralleri kurulması hedefleniyor. Projelerden elde edilen elektriğin ise 30 yıl süreyle satın alınacağı ifade edildi.
Kanun teklifinin gerekçesi, projelerin tamamının dış finansman ile gerçekleştirileceği ve doğrudan yabancı yatırım niteliğini taşıdığı vurgusunu içeriyor. Ayrıca, uluslararası finans kuruluşlarının bu projeleri destekleyeceği belirtiliyor.
Teklifin görüşmeleri sırasında, toplam 290 milletvekili oy kullandı. 233 milletvekili kabul oyu verirken, 52 milletvekili red oyu kullandı, 5 milletvekili ise çekimser kaldı. Böylece teklif kabul edilerek yasalaşmış oldu.