Tarım ve Orman Bakanlığı Balıkçılık ve Su Ürünleri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen "Su Kaynaklarının Balıklandırılması" projesi çerçevesinde, Bolu'da Abant Gölü'ne 100 bin adet endemik Abant alası (Salmo trutta abanticus) yavrusu bırakıldı. Bu uygulama, doğal stokların desteklenmesi ve sucul biyolojik çeşitliliğin korunması amacıyla gerçekleştirildi.
Bolu İl Tarım ve Orman Müdürlüğüne bağlı Abant Alabalık Üretim İstasyonu'nda özenle yetiştirilen bu yavrular, Abant Gölü'nün su kaynaklarıyla buluşturularak, doğal yaşam alanlarına salındı. Ayrıca, yapılan çalışmalar sonucunda Abant Alabalık Üretim İstasyonu'nda toplamda 757 bin 500 adet Abant alası ve kırmızı benekli alabalık yavrusu suya bırakıldığı bildirildi.
Bu sayede, Bakanlık tarafından belirlenen 2026 yılı üretim ve balıklandırma hedefinin il genelinde başarıyla gerçekleştirildiği aktarıldı. Proje ile hem bölgedeki su kaynaklarının zenginleşmesi hem de ekosistemin korunması hedefleniyor. Bu tür uygulamalar, doğal dengeyi sağlamak ve gelecek nesillere sağlıklı su kaynakları bırakmak adına büyük önem taşıyor.