Cumayeri genelinde yapılan denetimlerde, Zabıta ve İlçe Tarım Müdürlüğü personelleri, vatandaşların huzur içinde yemek yiyebilmesi için her detayı dikkatlice kontrol etti. İşletmelerin mutfakları, genel kullanım alanları ve personelin çalışma koşulları detaylı bir şekilde incelendi. Ayrıca, kullanılan malzemelerin son kullanma tarihleri, tazeliği ve saklama koşullarının mevzuata uygunluğu da gözden geçirildi.
Denetimlerde, menüler ve fiyat etiketlerinin doğruluğu ile görünürlüğü kontrol edilerek, vatandaşların mağduriyet yaşamaması adına gerekli önlemler alındı. Ayrıca, işletme ruhsatları ve resmi belgeler tek tek gözden geçirilerek, eksiklikleri bulunan işletmelere uyarılar yapıldı.
Yetkililer, denetimlerin ardından yaptıkları açıklamada, halk sağlığını tehdit edecek olumsuzluklara kesinlikle izin vermeyeceklerini vurguladılar. Vatandaşların yiyeceklerini gönül rahatlığıyla tüketebilmeleri için denetimlerin aralıksız süreceği belirtildi. Ayrıca, hijyen kurallarına uyan esnaflara teşekkür edilirken, standartlara uymayan işletmeler hakkında yasal işlemlerin başlatılacağı ifade edildi.