Elazığ'ın Kumla köyünde bir vatandaş, alışılmadık bir durumla karşılaştı. Gün içerisinde doğada yürüyüş yaparken, dev bir çekirge ile karşılaştı. İlk defa böyle bir tür gördüğünü belirten vatandaş, hemen cep telefonuyla çekirgenin görüntüsünü kaydetmeye karar verdi. İnternetten yaptığı araştırma sonucunda bu çekirgenin etçil bir tür olduğunu ve tarıma zararlı böcekleri avlayarak beslendiğini öğrendi.
Edinilen bilgilere göre, etçil çekirgeler, tarım alanlarında zararlı olan böceklerin sayısını kontrol altına almak için faydalı olabilir. Bu durum, çiftçiler için bir avantaj sağlarken, vatandaşın da çekirgenin zararsız olduğunu öğrenmesiyle içi rahatladı. Çekirgeyi doğal ortamında görüntüledikten sonra, onu tekrar doğaya bırakmayı tercih etti. Bu olay, bölgedeki ekosistem ve biyolojik çeşitliliğin önemini bir kez daha gözler önüne serdi.