Eskişehir Valiliği, "Tüketici Sağlığının Korunması ve Güvenilir Gıda Arzı Haftalık Denetim Raporu"nu kamuoyuyla paylaştı. Rapor doğrultusunda, İl Tarım ve Orman Müdürlüğü'ne bağlı Gıda ve Yem Şube Müdürlüğü ekipleri, 18-24 Haziran 2026 tarihleri arasında çeşitli denetimler gerçekleştirdi. Bu süreçte, toplamda 297 risk esaslı gıda ve yem işletmesi denetlendi. Ayrıca, 13 numune alımı yapıldı, 35 ithalat ve 169 ihracat işlemi gerçekleştirildi.
Yapılan denetimlerin sonucunda, 5 idari yaptırım uygulandı. Elde edilen veriler doğrultusunda, toplamda 528 bin 379 TL ceza kesildi. Bunun yanı sıra, 2 işletme için imha kararı ve 2 işletme için toplatma kararı alındığı belirtildi. Denetimlerin amacı, tüketici sağlığını korumak ve güvenilir gıda arzını sağlamaktır.
Eskişehir'deki bu denetimlerin, gıda güvenliğine yönelik hassasiyetin artırılması açısından önemli olduğu ifade edildi. Ekiplerin çalışmaları, halk sağlığının korunması ve güvenli gıda tüketiminin sağlanması adına büyük bir önem taşımaktadır. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, denetimlerin devam edeceğini ve gerektiğinde daha sıkı tedbirler alacağını bildirdi.