Olay, gece saatlerinde Gaziantep-Şanlıurfa otoyolu Nizip ilçesi civarında gerçekleşti. Edinilen bilgilere göre, plakası ve sürücüsü henüz tespit edilemeyen bir tır, seyir halindeyken bilinmeyen bir nedenle alev aldı. Yangını fark eden sürücü, panik yapmadan aracı emniyet şeridine park etti ve kendisini dışarı attı. Ardından, 112 Acil Çağrı Merkezi'ne haber verilmesiyle birlikte olay yerine itfaiye, sağlık ve jandarma ekipleri sevk edildi. İtfaiye ekipleri, kısa sürede olay yerine ulaşarak yangına müdahale etti.
Büyüyen alevler, tırı tamamen sardı ve yangın sonucunda araç kullanılamaz hale geldi. Yangının çıkış sebebiyle ilgili olarak soruşturma başlatıldığı bildirildi. Olay sonrası can kaybı yaşanmazken, sürücünün durumu hakkında bilgi verilmedi.