Gaziantep'te Alzaymır hastalığı nedeniyle kaybolan Mehmet Sait Dayak, Meral-Beyhan Uslu Alzaymır Merkezi'nde yeniden hayat buldu.

Gaziantep'te alzaymır hastalığı nedeniyle kaybolan 70 yaşındaki Mehmet Sait Dayak, Meral-Beyhan Uslu Alzaymır Merkezi'nde gördüğü tedavi ile eski sağlığına kavuştu. Üç yıldır merkeze düzenli olarak giden Dayak, fiziksel ve sosyal destek programlarına katılarak, hafıza egzersizleri yapıyor.

Gaziantep'te Alzaymır hastalığı nedeniyle kaybolan Mehmet Sait Dayak, Meral-Beyhan Uslu Alzaymır Merkezi'nde yeniden hayat buldu.
Gaziantep'te alzaymır hastalığı nedeniyle kaybolan 70 yaşındaki Mehmet Sait Dayak, Meral-Beyhan Uslu Alzaymır Merkezi'nde gördüğü tedavi ile eski sağlığına kavuştu. Üç yıldır merkeze düzenli olarak giden Dayak, fiziksel ve sosyal destek programlarına katılarak, hafıza egzersizleri yapıyor.

Gaziantep’in Şahinbey ilçesinde yaşayan 3 çocuk babası olan Mehmet Sait Dayak, 70 yaşında alzaymır hastalığının etkisiyle kaybolmaya ve unutkanlık yaşamaya başladı. 2023 yılında, iyi bildiği sokaklarda kaybolduktan sonra Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı Meral-Beyhan Uslu Alzaymır Merkezi ile tanıştı. Bu merkezde üç yıldır haftada iki gün eğitim alarak, sosyal ve fiziksel destek programlarına katılan Dayak, Akıl ve Zeka Oyunları sınıfında hafıza egzersizleri yaparken, İş-Uğraş Atölyesi’nde ahşap boyama çalışmalarıyla ince motor becerilerini geliştirdi.

Merkezde Alınan Eğitimlerin Önemi

Merkezde aldığı eğitimlerin kendisine iyi geldiğini belirten Mehmet Sait Dayak, "Ben 7 yıldır alzaymır hastasıyım. 3 yıldır burada tedavi görüyorum. Hastalığın etkisiyle bir gün kaybolmuştum ve merkez çalışanları beni bulduktan sonra buraya yönlendirdiler. Merkezdeki çalışanlar bana çok yardımcı oldu. Bu merkez ile tanışmaktan memnunum. Önceden çok sinirliydim, özellikle aileme karşı. Buraya geldikten sonra sakinleştim. Eğitimler sayesinde günün büyük bir kısmında uyumuyorum, artık dışarı çıkıyorum. Diğer danışanlarla aktiviteler yapıyoruz ve bu da bizi motive ediyor" ifadelerini kullandı.

Eşinin Destekleyici Rolü

Mehmet Sait Dayak’ın eşi Neşe Dayak ise, "Eşim emekli olduktan sonra sorunlar yaşamaya başladı. İçine kapanmaya ve odasından çıkmamaya başladı. Bir gün kaybolduğunda ben de aramaya çıktım, ama moral evi çalışanları onu bulmuştu. Merkez ile tanıştıktan sonra burada çok güzel günler geçirdi. Kendisi burada çok iyi ilgilendi ve etkinlikler yaptı. O da bu süreçten çok memnun kaldı. Bunun faydalarını hep birlikte gördük" diye konuştu.

Kaynak: Mersin Haber + IHA

İlgili Haberler


Mersin Haber ,Mersin