İslamabad'da Açıklama: İran ve ABD Arasındaki Görüşmeler Gelecek Hafta Başlayacak

Pakistan Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Tahir Andrabi, İran ve ABD arasındaki teknik görüşmelerin bir kez daha önümüzdeki hafta başlayacağını duyurdu. Andrabi, görüşmelerin 30 Haziran Salı günü başlayabileceğini ifade etti. Ayrıca, görüşmelerin barışçıl çözüm için diyalog ve diplomasiye dayalı yöntemlerin önemini pekiştirdiğini belirtti.

İslamabad'da Açıklama: İran ve ABD Arasındaki Görüşmeler Gelecek Hafta Başlayacak
Pakistan Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Tahir Andrabi, İran ve ABD arasındaki teknik görüşmelerin bir kez daha önümüzdeki hafta başlayacağını duyurdu. Andrabi, görüşmelerin 30 Haziran Salı günü başlayabileceğini ifade etti. Ayrıca, görüşmelerin barışçıl çözüm için diyalog ve diplomasiye dayalı yöntemlerin önemini pekiştirdiğini belirtti.

Pakistan Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü Tahir Andrabi, başkent İslamabad’da düzenlediği haftalık basın toplantısında, İran ve ABD arasındaki teknik düzeydeki görüşmelerin gelecek hafta yeniden başlayacağını açıkladı. Andrabi, bu görüşmelerin 30 Haziran Salı günü başlayabileceğini, ayrıca pazartesi veya çarşamba günlerinin de olası başlangıç tarihleri arasında yer aldığını bildirdi. Andrabi, "Mutabakat zaptı ve İsviçre görüşmesi, anlaşmazlıkların ve çatışmaların barışçıl bir şekilde çözümü için en etkili araç olarak diyalog ve diplomasiye olan inancımızı pekiştiriyor. Görüşme, iki tarafın mutabakat zaptının uygulanmasının çeşitli yönleri hakkında bir anlayışa varmasına yardımcı olma açısından başarılı oldu" dedi.

İsviçre’de gerçekleştirilen görüşmelerin sonuçlarına değinen Andrabi, başmüzakerecilerin arabuluculuk amacıyla kurulan üst düzey komiteye düzenli olarak rapor vereceğini belirtirken, nükleer konular, yaptırımlar, izleme ve anlaşmazlık çözümü üzerine odaklanan çalışma gruplarına başkanlık edeceğini sözlerine ekledi. Andrabi, "60 gün içinde nihai bir anlaşmaya varılması yönünde bir yol haritası üzerinde mutabakata varıldı" ifadesini kullandı.

Andrabi, tarafların ayrıca, özellikle Hürmüz Boğazı’ndan ticari gemilerin güvenli geçişini sağlamak amacıyla yanlış anlamaları önlemek için bir iletişim kanalı kurma konusunda da anlaştıklarını belirtti. Ayrıca, Lübnan hükümetini ve arabulucuları içeren bir çözüm merkezi oluşturulmasının kararlaştırıldığını aktardı.

Kaynak: Mersin Haber + IHA

İlgili Haberler


Mersin Haber ,Mersin