Son günlerde İran ile ABD arasında artan gerilim, Tahran cephesinden gelen misilleme ile devam ediyor. İran Devrim Muhafızları Ordusu'ndan yapılan açıklamada, ABD’nin İran’ın askeri altyapısına yönelik düzenlediği saldırılara karşılık olarak Kuveyt ve Bahreyn’deki ABD üslerinin füze ve insansız hava araçlarıyla hedef alındığı ifade edildi. Açıklamada, Washington yönetiminin ateşkesi ihlal ettiği vurgulanarak, "Ateşkesin ihlal edilmesi, İslamabad Mutabakat Zaptı’nın 1. maddesine aykırıdır ve tüm diplomatik süreçlerin tamamen durdurulmasına yol açacaktır" denildi. Kuveyt ordusu ve Bahreyn İçişleri Bakanlığı, ülkelerinin yeni saldırılara hedef olduğunu doğrularken hasar olup olmadığına dair detaylı bilgi vermekten kaçındı.
Öte yandan ABD, İran’a ait 10 askeri hedefin vurulduğunu duyurdu. ABD ordusu, İran’ın Hürmüz Boğazı yakınlarından geçen "M/T Kiku" tankerine yönelik bir insansız hava aracı ile saldırı düzenlediğini belirtti. Bu saldırıya misilleme olarak İran’daki 10 askeri hedefin vurulduğunu resmi olarak açıkladı. ABD Başkanı Donald Trump, İran’ın bir kez daha ateşkesi ihlal ettiğini öne sürerek, "Artık makul davranamayacağımız ve çok başarılı bir şekilde başlattığımız işi askeri yolla tamamlamak zorunda kalacağımız bir noktaya gelebiliriz. Eğer bu olursa İran İslam Cumhuriyeti artık var olmayacak" ifadelerini kullandı.