Karabük'te Gerçekleşen Teknoloji Geliştirme Toplantısında İş Birlikleri Ele Alındı

Karabük Teknokent'te düzenlenen toplantıda, bölgesel iş birlikleri ve teknoloji odaklı projeler üzerinde duruldu. Katılımcılar, ortak projeler ve girişimcilik ekosisteminin güçlendirilmesi konularında değerlendirmelerde bulundu.

Karabük'te Gerçekleşen Teknoloji Geliştirme Toplantısında İş Birlikleri Ele Alındı
Karabük Teknokent'te düzenlenen toplantıda, bölgesel iş birlikleri ve teknoloji odaklı projeler üzerinde duruldu. Katılımcılar, ortak projeler ve girişimcilik ekosisteminin güçlendirilmesi konularında değerlendirmelerde bulundu.

Karabük Teknokent'te gerçekleşen Orta ve Batı Karadeniz Teknoloji Geliştirme Bölgeleri 3. Koordinasyon Toplantısı'nda, bölgeler arası iş birliğinin artırılması gerektiği vurgulandı. Toplantıya, Çankırı, Kastamonu, Tokat, Bartın, Çorum, Samsun, Sinop ve Zonguldak’taki teknoloji geliştirme bölgelerinin temsilcileri katıldı.

Programın ana hedefleri arasında, bölgesel iş birliklerinin yanı sıra, ortak projelerin geliştirilmesi ve girişimcilik ekosisteminin güçlendirilmesi yer aldı. Karabük Teknokent Yönetim Kurulu Başkanı ve Karabük Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Fatih Kırışık, açılış konuşmasında iş birliğinin önemine dikkat çekerek, Anadolu’daki teknokentlerin birlikte hareket etmesi gerektiğini ifade etti.

Kırışık, başarılı sonuçlara ulaşmanın farklı iş birliği modelleri ile mümkün olacağını belirtti. Ayrıca, Karabük Teknokent bünyesinde sosyal inovasyon projelerinin desteklenmesi gerektiğini vurguladı. Bölgesel iş birliklerinin daha kapsamlı projelere dönüşebileceğini, bunun için bilgi paylaşımının önemli olduğunu söyledi.

Toplantıda, Karabük Teknokent Genel Müdürü Dr. Öğr. Üyesi Samet Nohutçu, Karabük Teknokent’in mevcut kapasitesi ve hedefleri hakkında bir sunum gerçekleştirdi. Nohutçu, 2023 yılından bu yana doluluk oranının yüzde 90’ın üzerinde olduğunu belirtti. Ayrıca, Avrupa Birliği projelerinin ekosisteme önemli katkılar sağlayacağını ifade etti.

Nohutçu, bölgedeki farklı sektörlerdeki üretim potansiyelinin ortak projeler için fırsatlar sunduğunu ve sürdürülebilir büyümenin iş birliği ile mümkün olacağını dile getirdi. Toplantı kapsamında "Birlik Vizyonu ve Yol Haritası" başlıklı iki oturum gerçekleştirildi. Bu oturumlarda, ulusal ve uluslararası fonlara yönelik proje geliştirme süreçleri ile girişimcilik programları ele alındı.

Toplantı, katılımcıların değerlendirmeleri ve hatıra fotoğrafı çekimi ile sona erdi.

Kaynak: Mersin Haber + IHA

İlgili Haberler


Mersin Haber ,Mersin