Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi, TÜBİTAK 4005 Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı kapsamında "Yenilikçi ve Teknoloji Destekli Yaklaşımlarla Matematik Öğretmenlerinin Öğretim Tasarımı ve Uygulama Becerilerinin Geliştirilmesi" başlıklı projeyi tamamladı. Projenin yürütücülüğünü, Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. Feyza Aliustaoğlu üstlendi. Proje kapsamında Türkiye’nin farklı illerinden 24 ortaokul matematik öğretmeni bir araya geldi.
Program, beş gün boyunca süren eğitimlerle zenginleştirildi. Katılımcılar, eğitsel matematik oyunları, dijital oyunlaştırma, GeoGebra uygulamaları, sanal manipülatifler, yapay zekâ destekli öğretim uygulamaları, matematiksel modelleme, matematiksel argümantasyon ve okul dışı öğrenme ortamları gibi konularda teorik ve uygulamalı eğitimler aldı. Bu süreçte öğretmenlerin sınıf içindeki uygulamalarında kullanabilecekleri güncel yöntem ve teknolojilere dair uygulamalar gerçekleştirildi.
Proje, matematik öğretmenlerinin yenilikçi ve teknoloji destekli öğretim tasarımı ile uygulama becerilerinin geliştirilmesi, mesleki gelişimlerinin desteklenmesi ve farklı illerden katılan öğretmenler arasında iş birliğinin teşvik edilmesi hedeflenerek hazırlandı. Eğitimlerin sonunda katılımcılardan alınan geri bildirimlerde, teknoloji destekli öğretim uygulamaları ve yenilikçi öğretim yaklaşımlarına ilişkin bilgi ve farkındalıklarının arttığı ifade edildi.
Projede uzman olarak görev alan akademisyenler arasında Kastamonu Üniversitesi’nden Doç. Dr. İbrahim Kepceoğlu, Bartın Üniversitesi’nden Prof. Dr. Burçin Gökkurt Özdemir, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi’nden Doç. Dr. Emre Ev Çimen ve İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa’dan Doç. Dr. Pınar Güner yer aldı. Eğitimler, Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Düzce Üniversitesi, Bartın Üniversitesi, Kocaeli Üniversitesi, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Boğaziçi Üniversitesi, Anadolu Üniversitesi ile Kastamonu’daki eğitim kurumlarından akademisyen ve eğitimcilerin katkılarıyla gerçekleştirildi. Proje uzmanlarından Doç. Dr. İbrahim Kepceoğlu ve Doç. Dr. Emre Ev Çimen, eğitmen olarak programda yer aldı. Uygulama sürecinde rehberler ve sağlık personeli de görev aldı.
Kapanış programında, proje yürütücüsü Doç. Dr. Feyza Aliustaoğlu, proje uzmanları Doç. Dr. İbrahim Kepceoğlu, Prof. Dr. Burçin Gökkurt Özdemir ve Doç. Dr. Emre Ev Çimen ile Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Kaçar değerlendirme konuşmaları yaptı. Doç. Dr. Feyza Aliustaoğlu, program süresince yürütülen eğitimlerin öğretmenlerin mesleki gelişimlerine önemli katkılar sağladığını belirterek, projede görev alan akademisyenlere, proje ekibine ve katılımcılara teşekkür etti.
Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Kaçar, projenin öğretmenlerin mesleki gelişimlerine katkısının yanı sıra üniversite ile toplum arasındaki iş birliğinin geliştirilmesi açısından da önemli bir değer taşıdığını ifade etti. Proje uzmanları ise, farklı üniversitelerden akademisyenler ile Türkiye’nin çeşitli illerinden öğretmenleri bir araya getiren bu tür bilimsel etkinliklerin bilgi ve deneyim paylaşımına katkı sağladığını vurguladı.
Programın sonunda katılımcılara katılım belgeleri takdim edildi.